Депутати хочуть змінити порядок використання мов у парламенті

На розгляд Верховної Ради внесено два законопроекти щодо використання мов на її засіданнях. Основний законопроект «Про внесення зміни до статті 2 Регламенту Верховної Ради України» №6059 від 8 лютого 2017 року та альтернативний «Про внесення зміни до Регламенту Верховної Ради України щодо недопущення обмеження права народних депутатів України та інших осіб на виступ рідною мовою мовних меншин України під час засідань Верховної Ради України та її органів» №6059-1 від 13 лютого 2017 року.

За основним законопроектом, ініційованим народним депутатом Андрієм Парубієм, запропоновано змінити частину 3 статті 2 Регламенту Верховної Ради, виклавши її у такій редакції:

«3. Засідання Верховної Ради, комітетів Верховної Ради, тимчасових спеціальних комісій чи тимчасових слідчих комісій Верховної Ради ведуться державною мовою. Переклад виступів глав іноземних держав, глав парламентів іноземних держав, глав дипломатичних представництв іноземних держав, інших офіційних осіб іноземних держав та офіційних осіб міжнародних організацій державною мовою, у разі необхідності, забезпечує Апарат Верховної Ради

Натомість альтернативний законопроект, внесений народним депутатом Олександром Вілкулом, звужує обов’язок використання державної мови лише до пленарних засідань і лише щодо головуючого.

«3. Засідання Верховної Ради України ведеться головуючим на пленарному засіданні державною мовою відповідно до Закону України “Про засади державної мовної політики.»

Водночас, законопроект передбачає, що промовець може вільно обирати мову виступу, в тому числі виступати рідною мовою мовних меншин України. Переклад його виступу на державну мову, у разі необхідності, забезпечує Апарат Верховної Ради України. Ідентичні зміни стосуються і мови ведення погоджувальних рад депутатських фракцій.

Окрім цього, статтю 90 Регламенту запропоновано доповнити вимогою про те, що проекти законів, інших нормативних актів повинні вноситись на розгляд Верховної Ради України державною мовою. Проте необхідність цього доповнення сумнівна, адже загальна норма такого змісту вже передбачена частиною 1 статті 11 ЗУ «Про засади державної мовної політики», за якою основною мовою роботи, діловодства і документації органів державної влади та органів місцевого самоврядування є державна мова.

Картки законопроектів:

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення


Також ви можете звернутися до нас іншими способами: