Кампанія “За безпечні дороги” відкрила у ВР виставку щодо безпеки руху

Фотовиставка “Увага! Аварійно небезпечна Україна” відкрилась сьогодні у Верховній Раді України. Присвячена вона проблемі ДТП на українських дорогах. Виставка включає експозицію світлин 20 реальних аварій, що сталися протягом останнього року, та  інформаційні плакати з науковими фактами й статистикою про ключові фактори ризику, що відповідають за левову частку смертей та травм на дорогах.

Виставка організована Центром демократії та верховенства права, ГО “Vision Zero” в рамках Кампанії “За безпечні дороги” у співпраці з інформаційним порталом dtp.kiev.ua та за підтримки Всесвітньої організації охорони здоров’я. Партнерами фотовиставки виступили Реанімаційний Пакет Реформ, Асоціація велосипедистів Києва, LEAD office та Національна платформа безпеки руху. Таким чином, у Всесвітній тиждень безпеки дорожнього руху активісти хочуть привернути увагу до проблеми ДТП на українських дорогах.

“Мета цієї виставки – привернути увагу депутатів та громадськості до проблем смертності і травматизму на українських дорогах, адже щодня у аваріях гине щонайменше 10 осіб. Також хочемо показати фактори, що спричиняють ДТП: це перевищення швидкості, алкоголь, користування мобільними телефонами та невикористання ременів”, – розповіла Олеся Холопік, координатор Кампанії “За безпечні дороги”, старший менеджер проектів Центр демократії та верховенства права.

Керівник Представництва ВООЗ в Україні Марте Еверард привітала учасників заходу та наголосила на його важливості.

“Дуже важливо, що ми почали розуміти, що ситуація на дорогах потребує кращого вирішення. Небезпека швидкості дійсно важлива, бо на виставці ми бачимо, як часто розбиваються автомобілі. Тому уряд і керівники великих міст мають усвідомити, що для зменшення смертності слід організувати інфраструктуру, роботу світлофорів, забезпечити доріжки для велосипедистів, переходи для дітей. Люди також мають усвідомити, що слід дисциплінувати самих себе і усіх навколо: користуватися пасками, зважати на обмеження швидкості, обережно поводити себе під час руху”, – зауважила вона.

За словами Марте Еверард, важливо, щоб парламент співпрацював з громадськими організаціями у виробленні правильної політики щодо дорожнього руху.

Віктор Загреба, засновник ГО “Vision Zero”, менеджер з адвокації Кампанії “За безпечні дороги”, розповів про масштаб проблеми:

“За даними МОЗ, минулого року на дорогах загинуло близько 4800 людей і ще 50000 травмовані. Уявіть собі місто завбільшки з Ужгород, яке було б розбомблене – по суті, це стається в Україні упродовж двох років, якщо врахувати кількість жертв. Показники смертності у ДТП в Україні найгірші у Європі, і у 2,5 рази гірші, ніж у ЄС.”

Він також озвучив 4 фактори ризику, які визначили громадські експерти:

  • надмірна швидкість: у кожній другій смертельній ДТП швидкість відіграла певну роль. Якщо зменшити швидкість руху в Україні, це врятує мінімум 1000 життів щороку;
  • використання ременів: насправді пристібаються не більше третини водіїв у Києві, а у областях – близько 10%. Якби пристібалися 90% водіїв, це дозволило б урятувати мінімум 1000 життів на рік;
  • алкоголь: попри зміни до законодавства, водіння у стані алкогольного сп’яніння лишається однією з ключових проблем;
  • відволікання на мобільні телефони – його роль не менш важлива, ніж усіх попередніх;


Тож Віктор Загреба наголосив, що держава має вживати заходів для мінімізації кожного з факторів.

Мустафа Найєм, народний депутат України, зазначив, що до громадських ініціатив щодо безпеки на дорогах долучаються народні депутати.

“Ми вже розробили законопроект щодо змін до Кодексу про адміністративні правопорушення, що спрощують покарання водіїв, які сіли за кермом у стані сп’яніння. Це спрощення стосуватиметься як судової практики, так і оформлення справ. Вже скоро мають з’явитися і пункти тверезості, де всіх водіїв у певний час будуть перевіряти на вміст алкоголю в крові. У європейських країнах така практика вже призвела до зниження кількості п’яних водіїв. Третій пункт стосується перевищення швидкості – слід зменшити ліміт та збільшити штрафи“, – відзначив парламентар.

За його словами, є напрацювання і щодо інших питань, зокрема автофіксації, яка може бути запроваджена вже до кінця літа.

За слова Ігоря Діденка, народного депутата України, слід звернути увагу на дії місцевої влади та запровадити дорожню поліцію

“Потрібна відповідальність на місцевому рівні: туди передано багато грошей, але немає відповідальності міських голів за безпеку у своїх містах. Також важливий контроль на дорозі, немає жодного органу, який би здійснював це. Зараз йдеться про створення дорожньої поліції – вона має зупиняти порушників”, – вказав депутат.

Він також наголосив на потребі створити координаційний орган, який займався б безпекою дорожнього руху у комплексі і виробляв би рекомендації. Адже після реформи ДАІ така інституція відсутня.

Зазначимо, що сьогодні ж, перед початком виставки, активісти провели акцію під Верховною Радою.

Фото з виставки “Увага! Аварійно небезпечна Україна” дивіться нижче:

 

 

 

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення


Також ви можете звернутися до нас іншими способами: