Суми «Під прицілом»: філія Cуспільного припустилася порушення стандартів

Незалежна медійна рада виявила порушення стандартів достовірності та збалансованості подання інформації, а також відділення фактів від припущень під час показу телеканалом «UA: Суми» випуску «Видавці коммайна» передачі «Під прицілом».

За зверненням одного з героїв журналістського розслідування, здійсненого телеканалом «UA: Суми», Олександра Соколова, Незалежна медійна рада розглянула на предмет відповідності професійним стандартам журналістики випуск «Видавці коммайна» розслідувальної передачі «Під прицілом». В аналізованому випуску журналісти досліджували одну зі схем приватизації комунального майна в рамках провадження підприємницької діяльності з розповсюдження видавничої продукції українською мовою. На думку журналістів, одна з компаній, що займалася подібною схемою приватизації (ТОВ «Ікс-Прес»), була пов’язана з родиною Соколових, у якій пани Олег та Олександр були або є депутатами Сумської міської ради.

Незалежна медійна рада вітає розвиток розслідувальної журналістики в регіонах, що дозволив віднаходити випадки корупційних зв’язків на місцевому рівні. Але від таких проектів також варто вимагати дотримання всіх стандартів інформаційної журналістики, зокрема таких як достовірність, збалансованість подання інформації, а також відділення фактів від припущень. Особливої ваги дотримання стандартів набуває в ситуаціях, коли творцем контенту є суспільний мовник та його філії.

Протягом випуску передачі верифікувати низку фактів із представлених під час трансляції даних неможливо чи маломожливо. Зокрема, автори передачі стверджують, що Ігоря Сурму, власника ТОВ «Ікс-Прес», пов’язують із Олегом Соколовим, колишнім депутатом Сумської міськради. Однак не наведено жодного доказу зв’язків між цими особами. Далі з уст автора передачі лунає: «Хто ж насправді стоїть за ТОВ “Ікс-Прес” і схемою відчуження майна — дивіться далі», — після чого починається відеоряд політичного шляху родини Соколових. Із цього відеоряду напрошується висновок про те, що за ТОВ стоїть саме родина Соколових, однак належних матеріалів на підтвердження цього в сюжеті теж не показано. Також розслідувачі, фактично формуючи уявлення про причетність родини Соколових до корупційної схеми, не надали слова представникам родини, а саме панам Олегові чи Олександрові Соколовим, і не повідомили про відмову Соколових надавати коментарі для сюжету, якщо така мала місце.

Повний текст висновку читайте за посиланням: http://mediarada.org.ua/case/translyatsiya-telekanalom-ua-sumy-vypusku-vydavtsi-kommajna-peredachi-pid-prytsilom/

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: