Верховна Рада ухвалила медійні законопроекти

January 13, 2011

Одинадцятого січня 2011 року Верховна Рада України розглянула усі заплановані на цей пленарний день законопроекти.

Першим депутати розглянули проект Закону України “Про внесення змін до статті 14 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (законопроект № 7036, КМУ; щодо правових засад діяльності національних телерадіоорганізацій). Проект доповідав Голова Держкомтелерадіо Юрій Плаксюк, який зауважив, що цей законопроект спрямований на те, щоб усунути колізії в законодавстві, адже Національна телекомпанія, Національна радіокомпанія були створені згідно Постанови Кабінету Міністрів 20 лютого 1995 року і є державними підприємствами, а відтак мають управлятися кабінетом Міністрів України.

В опозицію до цього твердження виступив н.д. Микола Томенко, який зауважив, що законопроект є спробою легалізації незаконних дій Кабміну щодо перепідпорядкування НТКУ й НРКУ і звільнення президента  Національної радіокомпанії Віктора Івановича Набруска.

Н.д. Володимир Ландік зауважив, що комітет свободи слова прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді відхилити цей законопроект, виходячи з того, що ліквідуючу норму про наявність у національних теле- і радіокомпаній статутів, затверджених законом, Кабінет Міністрів не пропонує альтернативи, хто тоді має затверджувати ці статути. 

За постанову Про направлення на доопрацювання проекту Закону України про внесення змін до статті 14 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” щодо правових засад діяльності національних телерадіоорганізацій, № 2906-VI проголосувало 233 народних депутати.

Другим розглядався проект Закону України “Про Концепцію державної інформаційної політики”, №7251. Зазначений закон затверджував Концепцію  державної інформаційної політики, яка передбачає, що інформаційна політика має забезпечувати права громадян України і закордонних українців, сприяти запровадженню суспільного телерадіомовлення, захисту журналістів, а також захисту від насилля та інших негативних чинників.

Під час обговорення депутати зауважили про те, що зазначений документ має мати логічне продовження, зокрема Голова Держкомтелерадіо Юрій Плаксюк зауважив про те, що Україна потребує інформаційного кодексу, і концепція є його передвісником.

 

За наслідками обговорення законопроект було схвалено у першому читанні. За це проголосували 315 депутатів.

 

Ще один медійний проект – проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів”(законопроект №6299, н.д. Павло Унгурян, н.д. Валерій Дубіль, н.д. Юрій Бут, н.д. Григорій Смітюх. н.д. Микола Рудченко, н.д. Євген Царьков; щодо заборони діяльності екстрасенсів, знахарів, ворожок, хіромантів та послуг з передрікання майбутнього (долі), який планувався до розгляду в цей день на прохання авторів було перенесено.

 

Депутати схвалили 324-ма глосами в першому читанні і проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (законопроект № 6532, н.д. Андрій Шевченко, н.д. Юрій Мірошниченко, н.д. Руслан Князевич, н.д. Євген Суслов, н.д. Владислав Каськів; щодо захисту суспільної моралі). Під час доповіді проекту один з його авторів н.д. Андрій Шевченко зауважив, що існуючий  «Про захист суспільної моралі він жорстко критикується Радою Європи, багатьма журналістськими, громадськими, правозахисними організаціями. Вони звертають увагу, що Україна є унікальна держава в Європі, яка в такий спосіб окремим законом намагається регулювати мораль. Тому, автори вирішили перенести корисні норми існуючого закону в профільні.  Зокрема, положення щодо заборони сексуальних сюжетів в зовнішній рекламі переноситься до закону про рекламу, а вимоги щодо того, що журнали еротичного характеру повинні поширюватися у непрозорій герметичній обкладинці буде перенесено до закону про пресу.

 

Останнім було ухвалено законопроект щодо внесення змін до Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (законопроект № 3631; н.д. Олег Зарубінський та ін; щодо надання телеканалами ідентифікуючої інформації під час реклами).  Його підтримали 302 депутати. Законопроектом вносяться правки до закону про телерадіомовлення, що мають зобов’язати телеканали транслювати свій логотип під чс трансляції реклами.