ЗМІ і вибори: уроки виборчої кампанії та перспективи вдосконалення законів

December 25, 2012
Медіа експерти підсумували уроки виборчих перегонів та напрацювали рекомендації необхідних законодавчих змін під час круглого столу 21 грудня. 

Експерти проаналізували проблемний досвід ЗМІ під час останніх виборів в Україні та міжнародні вимоги до реклами на виборах і до висвітлення виборів у медіа. Зокрема, директор Інституту Медіа Права Тарас Шевченко підкреслив, що міжнародною нормою є обмеження або заборона політичної реклами на телебаченні через її впливовість. Однак, в умовах утисків свободи слова, реклама – інколи єдиний спосіб для опозиції потрапити на телебачення.  

Щодо висвітлення виборів у ЗМІ, найскладнішою проблемою в Україні була названа відсутність практичної, ефективної процедури розгляду скарг. На думку медіа юриста Алі Сафарова, для врегулювання цих процесів необхідно знайти спосіб активізувати громадськість. 

Під час круглого столу були напрацьовані рекомендації щодо вдосконалення виборчого законодавства. Із 24 розроблених рекомендацій п’ять були підтримані учасниками дискусії одностайно. 

Експерти відзначили необхідність створення міжвідомчої робочої групи при парламентському Комітеті з питань свободи слова та інформації, яка б займалася реалізацією внесення змін до законодавства.

Експертне обговорення «ЗМІ і вибори: уроки виборчої кампанії та перспективи вдосконалення законів» було організоване Інститутом Медіа Права спільно з Громадською радою при Національній раді з питань телебачення і радіомовлення та «Телекритикою». 

Проведення цього заходу стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Інституту Медіа Права та не обов’язково відображіає точку зору американського уряду, USAID та «Інтерньюз».