Зміни до закону про рекламу

Тринадцятого січня 2012 року набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законів України у сфері охорони здоров’я щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок”. Серед іншого закон стосується порядку рекламування лікарських засобів – статті що регулюють це питання набудуть чинності 13 липня 2012 року.

Так, у статті 26 Закону України «Про лікарські засоби» встановлено, що дозволяється реклама лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та не внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів. Рішення про приналежність засобу до заборонених лікарських засобів приймається під час державної реєстрації (перереєстрації) лікарського засобу з внесенням відповідної інформації до Державного реєстру лікарських засобів України.

В свою чергу, законом вноситься низка змін до ст.21 Закону України «Про рекламу», зокрема, вимоги щодо реклами лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Так, така реклама має містити:

  • об’єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики, діагностики, лікування, реабілітації і здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики, діагностики, лікування, реабілітації;

  • вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;

  • рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;

  • текст попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я”, що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами”

Окрім того, законом уточнена заборона посилання у рекламі на лікувальні властивості товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Такепосилання буде можливим, якщо лікувальні властивості підтверджені у встановленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з охорони здоров’я.

Не обмежившись удосконаленням норм щодо регулювання реклами ліків депутати 16 січня 2012 року направили на підпис Президента Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів” (законопроект№8731; щодо захисту населення та інформаційного простору від негативного впливу). Законом, у разі його підписання Президентом буде встановлено заборону на рекламу послуг з ворожіння та гадання, а також встановлення заборону на трансляції програм та передач, у яких телеглядачам та/або радіослухачам надаються послуги з ворожіння та гадання, а також платні послуги у сфері народної та/або нетрадиційної медицини. Окрім цього, Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом рекомендовано розглянути питання щодо доцільності знаходження в Класифікаторі професій ДК 003:2010 таких видів професій: 5151 – Астрологи та ворожки; 5152 – Ворожки та хіроманти.

 





Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: