Аналітика

Законодавча гіперопіка у сфері інтерв’ю

Жанр інтерв’ю набирає все більшої популярності поміж журналістів та публіки. Відверті чи не дуже, гострі чи компліментарні розмови з політиками, зірками шоу-бізнесу та просто відомими людьми користуються неабияким попитом серед читачів та глядачів,  а також набирають сотні тисяч переглядів на YouTube. Водночас, погодження тексту інтерв’ю перед його опублікуванням є однією з проблем, з якими нерідко […]

Деолігархізація медіа: політичне гасло чи об’єктивна реальність

Як відомо з попередніх результатів виборів до Парламенту, партія Президента – “Слуга народу” – забирає більшість мандатів, а отже – отримує ефективні важелі впливу для подальшого прийняття рішень. Члени партії неодноразово декларували намір “деолігархізувати медіа”, цю ж ідею підтримали Президенти Європейської ради Дональд Туск та Єврокомісії Жан-Клод Юнкер у своїй спільній заяві. Проте перед пошуком […]

Правила гри для тележурналістів: як працюють редакційні статути під час виборів

24 травня 2019 року ЦВК оголосила старт виборчої кампанії позачергових виборів до парламенту. Це сталося одразу після інавгурації Володимира Зеленського, одним із перших рішень якого був Указ №303/2019 про розпуск Верховної Ради України, причому вже 20 червня 2019 року Велика палата Конституційного Суду України визнала такі дії Президента конституційними. Кампанія для цих виборів є досить […]

Побудова незалежних медіа через створення суспільного мовника: досвід України (аналітична записка)

Україна веде боротьбу за створення незалежних медіа, які б надавали об’єктивну і достовірну інформацію. У той час, коли суспільне мовлення розглядається як вирішення відповідної проблеми для країн з нестачею неупереджених ЗМІ, Україна спромоглася почати  створення суспільного шляхом трансформації державних ЗМІ лише в 2014. Після заснування Національної суспільної телерадіокомпанії України (надалі – НСТУ) у 2017, вдалося […]

Позиція ЦЕДЕМ щодо розміщення в ефірах ПАТ «НСТУ» реклами політичних партій

Останнім часом в публічному і професійному просторі виринає питання про те, чи має суспільний мовник розміщувати рекламу політичних партій чи їх представників у своїх ефірах. Питання присутності політиків і посадових осіб в ефірах телерадіоорганізацій, а надто — державних ЗМІ є давньою традицією, що тягнеться з часів зародження телебачення. Так, як в телебаченні Третього рейху, так […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: