Аналітика

Аналітика

Ще аналітика

Аналітика

Динаміка реформування преси

Процес реформування друкованих ЗМІ розрахований на три роки (2016-2018рр.). ЦЕДЕМ щомісяця оновлює інформацію про динаміку реформування преси на підставі Зведеного переліку об’єктів реформування, який веде Держкомтелерадіо. Ми окремо слідкуємо за прогресом державних та комунальних видань (діаграма), адже ці два види преси є відмінними у виборі способів реформування і у прогресі реформування. Наприклад, державні друковані ЗМІ, […]

Законопроект №8441: зміни до Закону про реформування преси (інфографіка)

8 червня 2018 року у Верховній Раді було зареєстровано Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації” №8441. Цей законопроект було розроблено медіа експертами на підставі інформації, зібраної у процесі моніторингу реформи, консультацій та опитувань редакцій, а також аналізу судової практики. Він має на меті усунути системні проблеми, […]

Стан (не)реформування видань Верховної Ради України

Станом на сьогодні, маючи у своєму підпорядкуванні аж три друковані видання, Верховна Рада України ще не реформувала жодне із них. Нагадаємо, що до кінця часу, відведеного Законом про реформування на перетворення видань та редакцій, заснованих державними та муніципальними органами, залишилось менше 8 місяців. Впродовж більше двох років реформи український парламент спромігся не на багато в […]

Побудова незалежних медіа через створення суспільного мовника: досвід України (аналітична записка)

Україна веде боротьбу за створення незалежних медіа, які б надавали об’єктивну і достовірну інформацію. У той час, коли суспільне мовлення розглядається як вирішення відповідної проблеми для країн з нестачею неупереджених ЗМІ, Україна спромоглася почати  створення суспільного шляхом трансформації державних ЗМІ лише в 2014. Після заснування Національної суспільної телерадіокомпанії України (надалі – НСТУ) у 2017, вдалося […]

Кіберневизначеність: на кого впливає та які ризики приховує Закон «Про основні засади забезпечення кібербезпеки в Україні»

Можливості сучасного кіберпростору зростають у геометричній прогресії. Щодня інформаційні технології заходять все далі, нівелюючи бар’єри, які вважалися непереборними, а швидкість змін наближається до невловимої. За таких обставин можливість правового регулювання стає надважливим і, одночасно, надскладним завданням. Хто повинен контролювати кіберпростір і чи дійсно це потрібно? Яке втручання в приватне життя, у даному випадку, буде необхідним […]

Бюджетні компенсації депутатам: огляд закордонного досвіду та пропозиції для українського парламенту (аналітична записка)

Тетяна СЕМІЛЕТКО, Максим ХАВРАТ квітень 2018 р.   Серед різних аспектів діяльності Верховної Ради найбільший інтерес українців привертає бюджет на утримання Верховної Ради, заробітних плат та інших виплат депутатам[1]. Щомісяця українські парламентарі отримують бюджетні кошти на низку цільових компенсацій, які стосуються виконання депутатських повноважень. Тема виплат у парламенті виявилась водночас такою, щодо якої відчувається брак […]

Місцева преса: чого ми можемо навчитися у Польщі?

Майже 20 років тому Польща переживала приватизацію преси, сьогодні ми вже можемо спробувати оцінити, якими були її наслідки і якими там стали місцеві газети. Ми можемо врахувати уроки, засвоєні польськими медіа, щоб не наступити на ті ж граблі, або спробувати перейняти їхній досвід там, де вони досягнули успіху. Роздержавлення комунальних і державних друкованих ЗМІ в Україні — довгоочікувана […]

Рекомендації державним органам щодо реформування друкованих ЗМІ та редакцій

На реформування державної преси було відведено три роки і 2018 – останній із них. За даними Дежкомтелерадіо, станом на 1 березня 2018 року незалежними стали лише 8 державних видань із 84 зареєстрованих, тобто лише 9%. Ці цифри насторожують, адже процес реформування тривалий і багатоетапний. Ті видання, які не встигнуть завершити передбачені законом процедури до 31 […]

5 міфів про реформування державної преси

Залишилося тільки 10 місяців на здійснення правових процедур, пов’язаних з роздержавленням, проте реформувалися лише 9% державних друкованих ЗМІ. Це більш ніж вдвічі менший показник, аніж у комунальної преси. Аналіз стану реформування державної преси, проведений ЦЕДЕМ за підсумками двох років реформи, свідчить про загальну тенденцію до відкладання перетворення на майбутнє. Під час нашого моніторингу, ми виявили […]

Державна преса: аналіз стану реформування

Що кажуть цифри? У 2016 році 43 центральні органи державної влади (Усі органи державної влади, крім місцевих державних адміністрацій) були засновниками друкованих ЗМІ. Усі їхні видання підпадають під дію Закону «Про реформування державних і комунальних друкованих ЗМІ» (далі – Закон про реформування). Станом на сьогодні, зі 134 державних видань перереєстрацію здійснили лише 10, ще 9 […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: