Аналітика

Аналітика

Ще аналітика

Аналітика

Суспільне мовлення України: проблема забезпечення фінансової незалежності

Передмова 19 січня 2017 року Україна зробила важливий крок для виконання своїх зобов’язань перед Радою Європи і зареєструвала юридичну особу суспільного мовника — Національну суспільну телерадіокомпанію України (НСТУ). Як і більшість країн колишнього соціалістичного табору, Україна створила суспільне мовлення на базі колишнього державного телерадіомовлення. Проте, якщо більшість західних сусідів України зробили це на початку своєї […]

Роздержавлення: підсумки трьох років реформи

Роздержавлення преси – це медіа реформа, що відбувалася протягом 2016-2018 років і мала на меті обмежити вплив публічних органів на друковані ЗМІ через засновані ними видання та редакції. Під дію реформи потрапили усі державні та комунальні друковані ЗМІ. Сьогодні ще рано підбивати остаточні підсумки реформи, проте вже час говорити про результати основної (активної) фази роздержавлення […]

Конфіденційна інформація, інформація про особу та персональні дані: співвідношення і регулювання

В українському законодавстві одразу кілька законів регулюють питання надання інформації про фізичних та юридичних осіб. Це і Закон «Про інформацію», що регулює відносини щодо одержання і поширення інформації, і Закон «Про захист персональних даних», що визначає захист і обробку персональних даних, і Закон «Про доступ до публічної інформації», який надає право на отримання інформації, що […]

Воєнний стан: тимчасові незручності для медіа?

26 листопада Верховна Рада України проголосувала за введення воєнного стану в 10  суміжних з Росією та територією Придністров’я областях. Воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться на всій території України або окремих його областей у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам […]

GDPR і медіа: точки перетину

25 травня 2018 року у ЄС набув чинності Загальний регламент про захист даних 2016/679 (далі – Регламент), який замінив Директиву 95/46, яка раніше регулювала захист фізичних осіб під час обробки персональних даних. Дехто приписує йому роль тригера світового масштабу, який має викликати глобальний перегляд правил обробки персональних даних, а дехто стверджує, що він лише дещо […]

Що таке плагіат і чи законна праця «найманих авторів»?

Останнім часом в українському медіапросторі не вщухає скандал, пов’язаний із плагіатом на сторінках відомого друкованого видання. Більшість читачів та експертів оцінюють ситуацію з етичного боку: крізь призму репутації, поваги до читачів, довіри та честі професії. Спробуймо поглянути на ситуацію з іншого боку — юридичного та зрозуміти, наскільки такі дії контрастують з українським законодавством. Використання контенту Відповідно до ст. 15 Закону України […]

Літо, спека, реклама: дайджест

Реклама завжди була ненав’язливим (хоча, часом, дуже навпаки) засобом популяризації продукції чи привернення уваги до неї,  допомагаючи виявити тенденції та смаки сучасної масової культури. Водночас, реклама перетворилась не тільки на спосіб впливу на поведінку споживачів, а й навіть на окремий вид мистецтва, переростаючи себе у розумінні тільки як маркетингового інструменту. Це також підтверджується підвищеною цікавістю […]

Законопроект №8441: зміни до Закону про реформування преси (інфографіка)

8 червня 2018 року у Верховній Раді було зареєстровано Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації” №8441. Цей законопроект було розроблено медіа експертами на підставі інформації, зібраної у процесі моніторингу реформи, консультацій та опитувань редакцій, а також аналізу судової практики. Він має на меті усунути системні проблеми, […]

Стан (не)реформування видань Верховної Ради України

Станом на сьогодні, маючи у своєму підпорядкуванні аж три друковані видання, Верховна Рада України ще не реформувала жодне із них. Нагадаємо, що до кінця часу, відведеного Законом про реформування на перетворення видань та редакцій, заснованих державними та муніципальними органами, залишилось менше 8 місяців. Впродовж більше двох років реформи український парламент спромігся не на багато в […]

Побудова незалежних медіа через створення суспільного мовника: досвід України (аналітична записка)

Україна веде боротьбу за створення незалежних медіа, які б надавали об’єктивну і достовірну інформацію. У той час, коли суспільне мовлення розглядається як вирішення відповідної проблеми для країн з нестачею неупереджених ЗМІ, Україна спромоглася почати  створення суспільного шляхом трансформації державних ЗМІ лише в 2014. Після заснування Національної суспільної телерадіокомпанії України (надалі – НСТУ) у 2017, вдалося […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: