Закон про штрафи Нацради ухвалено у першому читанні

8 вересня 2016 року Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №4815 про внесення змін до Закону України “Про телебачення і радіомовлення” (щодо удосконалення процедури застосування санкцій Національною Радою). Законопроект покликаний підвищити ефективність повноважень Нацради у сфері контролю за дотриманням законодавства про телебачення і радіомовлення. Серед найважливіших змін, запропонованих цим документом, такі:

  • штрафи за порушення Нацрада зможе накладати самостійно без погодження із Кабінетом Міністрів, що гальмує процедуру притягнення до відповідальності мовників сьогодні;
  • розміри штрафів будуть чітко визначені самим законом «Про телебачення і радіомовлення» у відсотковому відношенні до розміру ліцензійного збору (5, 10 та 25 % від нього, залежно від правопорушення);
  • за ряд правопорушень штрафи можуть бути накладені на телеорганізації без оголошення попередження, враховуючи їхню тяжкість та те, що ця санкція на практиці не є дуже ефективною;
  • встановлення пені за прострочення сплати штрафу, накладеного Нацрадою, адже зараз в такому випадку її можна стягнути лише через суд. 

Розміри штрафів

25% розміру ліцензійного збору Нацрада може стягнути без попереднього попередження:

з телеорганізацій за:

з провайдерів програмної послуги за:

  • заклики до насильницької зміни конституційного ладу України;
  • заклики до розв’язування війни, агресивних дій або їх пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті та/або приниження національної честі та гідності;
  • пропаганду винятковості, зверхності або неповноцінності осіб за ознаками їх релігійних переконань,  ідеології,  належності до тієї чи іншої нації  або раси, фізичного або майнового стану, соціального походження.
  • ретрансляцію програм та передач, що не включені до переліку програм, що ретранслюються, за рішенням Національної ради.

 

З попереднім попередженням, проте якщо після цього ліцензіат не усунув порушення в установлені Нацрадою строки, вона може стягнути

з телеорганізацій:

для провайдерів програмної послуги:

10% розміру ліцензійного збору за:

  • трансляцію програм та передач, у яких телеглядачам та/або радіослухачам надаються послуги з ворожіння та гадання, а також платні послуги у сфері народної та/або нетрадиційної медицини;
  • трансляцію програм або їх відеосюжетів, які можуть завдати шкоди фізичному, психічному чи моральному розвитку дітей та підлітків, якщо вони мають змогу їх дивитися;
  • трансляцію телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України. Для цілей застосування цієї норми використовуються визначення та критерії, встановлені Законом України “Про кінематографію”;
  • трансляцію аудіовізуальних творів (фільмів, телепередач, крім інформаційних та інформаційно-аналітичних телепередач), одним із учасників яких є особа, внесена до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці, оприлюдненого на веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв;
  • розповсюдження і рекламу порнографічних матеріалів та предметів;
  • пропаганду наркотичних засобів, психотропних речовин з будь-якою метою їх застосування; 

 

5% розміру ліцензійного збору за порушення  умов ліцензії (визначених  ліцензією на мовлення та додатками до неї) та/або ліцензійних умов.

10% розміру ліцензійного збору за незабезпечення абонентам можливості перегляду програм універсальної програмної послуги;

 

5% розміру ліцензійного збору  за порушення умов ліцензії (визначених  ліцензією та додатками до неї) та/або ліцензійних умов.

Законопроект пропонує також зміну порядку інформування телеорганізацій та провайдерів про накладення санкцій, а також встановлюється пеня за прострочення сплати штрафу. Так, Національна рада повідомлятиме ліцензіата про прийняте щодо нього рішення, крім надсилання копії рішення, шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про нього на офіційному сайті Національної ради протягом трьох робочих днів з дня його прийняття. Датою повідомлення в цьому разі є дата оприлюднення такого рішення на сайті. Якщо протягом 30 днів від цієї дати штраф не було сплачено, за кожен день прострочення нараховується пеня у розмірі 1% суми штрафу.

Картка законопроекту: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=4815&skl=9

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення


Також ви можете звернутися до нас іншими способами: