March 25, 2020
Впровадження карантиних заходів змусило усіх нас раптово змінити відношення до питання здоров’я та безпеки. Зокрема, перейти на віддалений режим роботи організаціям громадянського суспільства.
Для багатьох це стало чималим викликом, саме тому команда ЦЕДЕМ ділиться власним успішним досвідом онлайн-роботи:
- Чітко встановіть робочі години та дотримуйтесь графіку. Комунікація команди під час карантину має бути вчасно. Оберіть час, який буде зручний для всіх членів команди і проводьте онлайн-зустрічі регулярно у визначений час і день. Під час карантину важлива системність.
- Найчастіше комунікація відбуватиметься онлайн у текстовому форматі. Пам’ятайте, що колеги в чаті вас не бачать. Віддалена робота передбачає вирішення більшості питань у текстовому форматі, і набагато рідше — у відеорежимі. У чаті ви послуговуєтеся тільки текстом. Ретельніше підбирайте слова, використовуйте емоджі, вони допоможуть краще зрозуміти ваше повідомлення та емоції.
- Більше спілкуйтеся з колегами на теми, які не стосуються коронавірусу та карантину. Наша мета – створити зручні умови для роботи кожного, щоб ніхто не відчував себе самотньо чи поза командною роботою.
- Створіть канал комунікації або перелаштуйте неформальний чат на робочий. Так всі питання можна буде вирішити швидко, наче ви сидите разом в офісі).
- Переформатуйте заплановані заходи за проєктами на онлайн платформи. Це дозволить вам виконати анонсовані події та не втратити цільову аудиторію. Таких інструментів багато: Zoom, BlueJeans, Jitsi Microsoft Teams, Skype, Webex та інші. Переконайтеся, що у всіх є доступ до цих інструментів. Якщо ні, то підготуйте короткі інструкції по їх встановленню.
- Плануйте зустрічі команди заздалегідь. У цьому допоможе Google Calendar. Рекомендуємо зробити такі зустрічі регулярними, щоб кожен член команди знав, що о певній годині в певний день буде онлайн-зустріч.
- Під час організації внутрішньої онлайн-наради чи зовнішньої онлайн-зустрічі обов’язково визначайте модератора, особу, яка вестиме зустріч на надаватиме слово кожному.
Пам’ятайте – здоров’я команди понад усе, важливо питати в колег про їх самопочуття.