У четвер 24 березня о 10:00 в Українському кризовому медіа центрі відбудеться прес-конференція за участі відомих людей, експертів, громадськості та представників Міністерства охорони здоров’я на тему: «Чому і хто лобіює нав’язування реклами пива українцям?».
Як відомо, з 1 липня 2015 р. усі напої, що містять спирт етиловий в кількості понад 0,5% визнані алкогольними напоями, зокрема ця норма стосується і пива. Це означає, що на пиво та слабоалкогольні вироби місткістю від 0,5% поширюються норми законодавства, які розповсюджуються й на увесь алкоголь. Так, згідно статті 22 ЗУ «Про рекламу», реклама алкоголю дозволена з 23 до 6 години ранку. Проте 24 години на добу дозволено спонсорство. Саме через спонсорство алкогольні компанії й надалі можуть просувати свої вироби, часто порушуючи цю норму та перетворюючи спонсорство в рекламу.
Однак, пивним лобістам цього замало, тому вони педалюють прийняття у Верховній Раді законопроекту №2971-д, яким хочуть дозволити рекламувати пиво 24 години на добу на радіо й телебаченні, а також дозволити спонсорство заходів широкого спектру, в т. ч і промоцію у місцях продажу. Цей законопроект, всупереч необхідності захисту інтересів здоров’я громадян, було рекомендовано Комітетом з питань податкової та митної політики до другого читання у середу 16 березня цього року.
Учасники прес-конференції розкажуть кому і навіщо потрібно повертати рекламу пива на телебачення та у місця продажу; як алкогольні компанії обходять існуючу заборону на рекламу алкоголю, в т. ч. і пива, та що з цим робити; розкажуть про вплив реклами на дітей та молодь тощо.
Прес-конференція відбудеться за адресою: вул. Хрещатик, 2, Український дім.
Учасники заходу:
- Тарас Шевченко, директор ГО “Інститут Медіа Права”;
- Олеся Теліженко, дизайнерка, автор стилю «Етно-модерн» української фешн-індустрії;
- Ірина Горячева, доцент кафедри дитячих і підліткових захворювань Національної медичної Академії післядипломної освіти;
- Представник Міністерства охорони здоров’я;
- Наталія Грицюта, професор кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, доктор наук у галузі соціальних комунікацій;
- Юлія Солоха, експерт Реанімаційного пакету реформ, координатор коаліції громадських організацій “За тверезу Україну”;
- Наталія Простун, дитячий психолог, психотерапевт.
Організатори прес-конференції: коаліція громадських організацій «За тверезу Україну» у співпраці з Реанімаційним Пакетом Реформ.
Для контактів:
Юлія Солоха,
E–mail: yulia@medialaw.kiev.ua
Тел.: 0674738664