Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики врахував поправку 171 до законопроєкту № 9206 про внесення змін до Закону України «Про рекламу». В ній ідеться про заборону будь-яких зображень та видимості тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі.
Суспільні настрої українського населення свідчать про підтримку цієї поправки. За дослідженням КМІС 2022 року понад 80% дорослого населення України підтримує заборону реклами й видимого розміщення тютюнових виробів у магазинах.
Важливо. Викладка сигарет у місцях роздрібного продажу є рекламою. Це чітко визначено в статті 13 Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, яку Україна ратифікувала:
«Зображення пачок сигарет у місцях продажу є одним із основних засобів стимулювання продажу сигарет, зокрема череза стимулювання імпульсних покупок сигарет».
За даними Глобального дослідження вживання тютюну серед молоді (GYTS), яке проводить Всесвітня організація охорони здоров’я, 63% дітей віком від 13 до 15 років в Україні помічають рекламу тютюну або ж стимулювання продажів тютюнових виробів у місцях продажу (магазинах, супермаркетах та кіосках).
Заборона викладки тютюнових виробів може позбавити тютюнову індустрію багатьох способів просування прихованої реклами своїх виробів.
Натомість. Стаття 16 Закону №2899-ІV визначає, що у місцях торгівлі тютюновими виробами має бути розміщений плакат розміром не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них.
До прикладу, у Великій Британії в супермаркетах тютюнові вироби закриті від загального огляду у спеціальних відділеннях.
Фото: Conveniencestore