Не повертати рекламу пива на телебачення, радіо та у місця продажу, що передбачено в законопроекті 2971-д, закликали сьогодні народних депутатів їхні колеги та представники громадськості.
На брифінгу в кулуарах ВРУ народні депутати України Олег Мусій та Віктор Романюк, а також директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко і мама Крістіна Кунденко з 2-річною донькою в черговий раз роз’яснили громадськості маніпуляції, які використовують лобісти, проштовхуючи законопроект 2971-д.
«Я хочу привернути увагу до чергових спроб Комітету з питань податкової та митної політики пані Ніни Южаніної провести через парламент по суті алкогольний закон. Законопроект 2971-д, який то ставлять у порядок денний, то відкликають після тиску громадськості, передбачає повне повернення реклами пива і споювання української молоді та дітей. Аргументи Голови Комітету податкової та митної політики Ніни Южаніної про те, що ухвалення цього законопроекту забезпечить поповнення державного бюджету− це хибне твердження», − пояснив народний депутат України Олег Мусій і закликав депутатів та українців нарешті сказати «ні алкогольній рекламі, пивним лобістам і таким законопроектам, які вносить пані Южаніна».
Його підтримав колега Віктор Романюк: «Увесь світ сьогодні йде шляхом побудови здорових націй. Побудова законодавчого поля, яке лобіює інтереси виробників алкогольних напоїв − це не шлях до здорової нації. Тому, якщо українці хочуть бути здоровими та заможними – це не наш шлях. Не наш шлях будувати державу, де є відкрита реклама алкогольних напоїв. В нас і так колосальні проблеми з цим питанням. Якщо ми й надалі обиратимемо шлях, яким популяризуватимемо алкогольні напої, а не здоровий стиль життя – це для нас усіх дуже погано закінчиться».
«Лобісти абсолютно маніпулюють європейськими нормами, кажучи, що начебто цей законопроект приводить законодавство у відповідність до Європейської конвенції з транскордонного телебачення. Це брехня. Європейська конвенція не передбачає рекламу пива. Вона передбачає, що вимоги до регулювання алкоголю є однаковими. Якщо цей законопроект буде ухвалено, то пиво буде виведено з усіх обмежень, що стосуються алкоголю: дозволятиметься реклама в денний час, і реклами в пресі, і навіть відсутність медичного попередження про шкідливість алкоголю для здоров’я людини. Європейська конвенція прямо передбачає, що держави мають повне право вводити більш жорсткі обмеження, якщо вони цього забажають. Сьогодні в Україні діє більш жорстке обмеження на рекламу алкогольних напоїв. І це справа українців вирішувати, приймати обмеження чи ні. Тому маніпулювати Європейською конвенцією не потрібно», − пояснив Тарас Шевченко.
На завершення Крістіна Кунденко: зауважила:«Рекламщики впевнені, що діти є ідеальним споживачем у майбутньому. Річ у тім, що діти, особливо в такому віці як моя донька, вивчають навколишній світ. І тому, як мама, я не хочу, щоб у навколишньому світі моєї дитини був келих пива. Ми зараз тут для того, щоб застерегти депутатів, суспільство від загрози реклами. Бережіть себе і своїх дітей».
З юридичною відповіддю маніпуляціям лобістів проекту закону № 2971-д, що стосуються реклами пива, можна ознайомитися тут: https://cedem.org.ua/…/yurydychna-vidpovid-manipulyatsiy…/