Боротьба з пивними лобістами триває

April 21, 2016

Не повертати рекламу пива на телебачення, радіо та у місця продажу, що передбачено в законопроекті 2971-д, закликали сьогодні народних депутатів їхні колеги та представники громадськості.

13023240_1709843985951710_836297750_nНа брифінгу в кулуарах ВРУ народні депутати України Олег Мусій та Віктор Романюк, а також директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко і мама Крістіна Кунденко з 2-річною донькою в черговий раз роз’яснили громадськості маніпуляції, які використовують лобісти, проштовхуючи законопроект 2971-д.

«Я хочу привернути увагу до чергових спроб Комітету з питань податкової та митної політики пані Ніни Южаніної провести через парламент по суті алкогольний закон. Законопроект 2971-д, який то ставлять у порядок денний, то відкликають після тиску громадськості, передбачає повне повернення реклами пива і споювання української молоді та дітей. Аргументи Голови Комітету податкової та митної політики Ніни Южаніної про те, що ухвалення цього законопроекту забезпечить поповнення державного бюджету це хибне твердження», − пояснив народний депутат України Олег Мусій і закликав депутатів та українців нарешті сказати «ні алкогольній рекламі, пивним лобістам і таким законопроектам, які вносить пані Южаніна».

Його підтримав колега Віктор Романюк: «Увесь світ сьогодні йде шляхом побудови здорових націй. Побудова законодавчого поля, яке лобіює інтереси виробників алкогольних напоїв це не шлях до здорової нації. Тому, якщо українці хочуть бути здоровими та заможними – це не наш шлях. Не наш шлях будувати державу, де є відкрита реклама алкогольних напоїв. В нас і так колосальні проблеми з цим питанням. Якщо ми й надалі обиратимемо шлях, яким популяризуватимемо алкогольні напої, а не здоровий стиль життя – це для нас усіх дуже погано закінчиться».

«Лобісти абсолютно маніпулюють європейськими нормами, кажучи, що начебто цей законопроект приводить законодавство у відповідність до Європейської конвенції з транскордонного телебачення. Це брехня. Європейська конвенція не передбачає рекламу пива. Вона передбачає, що вимоги до регулювання алкоголю є однаковими. Якщо цей законопроект буде ухвалено, то пиво буде виведено з усіх обмежень, що стосуються алкоголю: дозволятиметься реклама в денний час, і реклами в пресі, і навіть відсутність медичного попередження про шкідливість алкоголю для здоров’я людини. Європейська конвенція прямо передбачає, що держави мають повне право вводити більш жорсткі обмеження, якщо вони цього забажають. Сьогодні в Україні діє більш жорстке обмеження на рекламу алкогольних напоїв. І це справа українців вирішувати, приймати обмеження чи ні. Тому маніпулювати Європейською конвенцією не потрібно», − пояснив Тарас Шевченко.

На завершення Крістіна Кунденко: зауважила:«Рекламщики впевнені, що діти є ідеальним споживачем у майбутньому. Річ у тім, що діти, особливо в такому віці як моя донька, вивчають навколишній світ. І тому, як мама, я не хочу, щоб у навколишньому світі моєї дитини був келих пива. Ми зараз тут для того, щоб застерегти депутатів, суспільство від загрози реклами. Бережіть себе і своїх дітей».

З юридичною відповіддю маніпуляціям лобістів проекту закону № 2971-д, що стосуються реклами пива, можна ознайомитися тут: https://cedem.org.ua/…/yurydychna-vidpovid-manipulyatsiy…/