November 10, 2011
Служба Безпеки України протягом січня – вересня 2011 року склала 94 протоколи за вчинення адміністративних правопорушень, відповідальність за які передбачена пп. 2-4 ст.212-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення “Порушення законодавства
про державну таємницю”. Таку відповідь отримали юристи Інституту на надісланий електронною поштою до СБУ запит на інформацію.
У своїй відповіді СБУ повідомило, що за п. 3 статті 212-2 “безпідставне засекречування інформації” було складено 25 протоколів. За п.4 ст. 212-2 “надання грифа секретності матеріальним носіям конфіденційної або іншої таємної інформації, яка не становить державної таємниці, або ненадання грифа секретності матеріальним носіям інформації, що становить державну таємницю, а також безпідставне скасування чи зниження грифа секретності матеріальних носіїв секретної інформації” складено 51 протокол. За сукупністю пп.3 та 4 ст. 212-2 – 18 протоколів.
В той же час, СБУ не складало жодного протоколу за п. 2 ст. 212-2. Зазначений пункт передбачає відповідальність за засекречування інформації:
У своїй відповіді СБУ повідомило, що за п. 3 статті 212-2 “безпідставне засекречування інформації” було складено 25 протоколів. За п.4 ст. 212-2 “надання грифа секретності матеріальним носіям конфіденційної або іншої таємної інформації, яка не становить державної таємниці, або ненадання грифа секретності матеріальним носіям інформації, що становить державну таємницю, а також безпідставне скасування чи зниження грифа секретності матеріальних носіїв секретної інформації” складено 51 протокол. За сукупністю пп.3 та 4 ст. 212-2 – 18 протоколів.
В той же час, СБУ не складало жодного протоколу за п. 2 ст. 212-2. Зазначений пункт передбачає відповідальність за засекречування інформації:
- про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту;
- про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, які сталися або можуть статися та загрожують безпеці громадян;
- про стан здоров’я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти та культури населення;
- про факти порушень прав і свобод людини і громадянина;
- про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб;
- іншої інформації, яка відповідно до законів та міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, не може бути засекречена.
Водночас, СБУ зазначило, що кількість осіб фактично притягнутих до відповідальності за правопорушення, передбачені ч.2-4. ст.212-2 знаходиться у розпоряджені органів суду.
Державний реєстр судових рішень містить рішення про притягнення до відповідальності за вчинення правопорушень, передбачених ст. 212-2:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/17682385 (п.3.ч.1.ст.212-2)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/18658988 (п.4.ч.1.ст.212-2)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/13464367 (п.3-4.ч.1.ст.212-2)