Центр демократії та верховенства права за підтримки проекту USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews розробив освітню гру “Вижити в Інтернеті – місія (не)здійсненна”, яка допоможе користувачам перевірити рівень своєї медійної грамотності.
Відтепер українські інтернет-користувачі можуть вивчати правила поведінки у соцмережах та медійне законодавство у інтерактивному форматі. Зокрема, дізнатися, за що їх можуть заблокувати, коли настає відповідальність та як не передати свої персональні дані шахраям.
Ця гра – інтерактивний інструмент, в якому зібрані питання, що виникають у користувачів в середовищі онлайн. Метою проекту є допомогти зрозуміти як працює медійне право та система на прикладах. Специфіка гри полягає в тому, що неможливо отримати один ємний результат.
“При створенні гри ми проаналізували законодавство європейської практики та законодавство різних юрисдикцій, зокрема США. Також ми включили стандарти політик спільнот, таких як Facebook та Instagram. Відповідно, ми спонукаємо користувачів пам’ятати не лише про закон, а й звертати увагу на правила спільноти. Саме вони часом обмежують нас у певних опціях, але при цьому надають додаткові інструменти, про які більшість не підозрює”, – зазначила Єлизавета Алексіюк, юрист з медійного права ЦЕДЕМ.
Основними показниками в грі є приватність, популярність, впливовість та фінанси. Наприкінці кожен отримує висновки по кожному зі згаданих критеріїв щодо прийнятих рішень, що допоможе краще зрозуміти наскільки добре гравець орієнтується в Інтернет-середовищі. Також, гра передбачає можливість зіграти від імені різних персонажів: користувача, блогера та журналіста. Гру можна почати заново чи обрати нового героя.
Розпочати гру ви можете, перейшовши за посиланням: http://game.cedem.org.ua.