За п’ять місяців команда проєкту “Фільтр” провела онлайн-інтенсив з медійної грамотності, налагодила співпрацю з лідерами думок і розширила аудиторію у соціальних мережах.
Війна – не причина зупинятися, адже вона йде і в інформаційному просторі, тож медійна грамотність стає ще й питанням національної безпеки.
Нагадаємо, Фільтр – це національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України. Його заснували у 2021 році, щоб об’єднати зусилля держави, громадського сектору, міжнародних організацій та медіаспільноти задля покращення рівня медіаграмотності українців. Партнером проєкту є Центр демократії та верховенства права за фінансової підтримки Швеції.
Команда Фільтру працює у різних сферах: випускає рекомендації та буклети, запустили телепроєкт на Суспільному, провели всеукраїнський онлайн урок та учнівський конкурс телесюжетів.
Про те, що вдалось “Фільтру” за 5 місяців роботи (з квітня і дотепер) розповіла команда проєкту:
1. Підписників у соцмережах стає більше
Охоплення сторінки Facebook становить 399 657 користувачів, Instagram – 201 147.
2. Фільтр співпрацює з лідерами думок
У останні 2 місяці Фільтр активно взаємодіяв з лідерами думок – інфлюенсерами, до яких прислуховуються українці. Завдяки їхній підтримці проєкт охопив аудиторію у понад 6 мільйонів користувачів.
3. Фільтр – тепер у TikTok!
Спочатку цю соцмережу вважали платформою для жартівливих відео та молодіжних челенджів. Однак зараз люди дедалі частіше шукають інформацію там, а не у гуглі – тож Фільтр запустив сторінку у тіктоці, де навчає медіаграмотності та критичному мисленню. А також розповідає про складні теми у розважальних відео
На сторінку підписались вже понад 24 тисячі користувачів, а відео вподобали понад 324 тисячі разів. Багато роликів стають вірусними!
4. Провели понад 100 лекцій
За час співпраці команда провела близько 100 онлайн та офлайн лекцій з фактчекінгу та медіаграмотності. Їх слухачами стали як студенти і учасники громадських організацій, так і державні діячі та представники медіа.
5. Проєкт розповідає про свою роботу іноземній аудиторії
За ці місяці Фільтр вийшов на міжнародний рівень. Так, проєкт має сторінку в LinkedIn, аби розповідати іноземцям про свою роботу.
Крім того, за час повномасштабної війни керівниця проєкту Валерія Ковтун провела лекції на тему інформаційної війни в Університеті Кембриджа, Йоркському університеті (Велика Британія), Кільському університеті (Німеччина), Університеті Глазго, Університетському коледжі Лондона та Лондонській школі архітектури.
Валерія також прочитала лекцію для журналістів найбільшого постачальника новин у Британії, PA Media. Йшлося про цілі, тактики та меседжі російської пропаганди.
6. Успішно провели триденний онлайн-інтенсив з медіаграмотності
“Фільтруй та змінюй: курс з розвитку критичного мислення”, – захід під такою назвою пройшов до Дня молоді, а зареєструвалися на нього понад 600 учасників. Курс мав на меті ознайомити слухачів з інструментами для перевірки інформації та мотивувати їх постійно розвивати свої аналітичні навички.
7. Оновлена онлайн-платформа
Під час святкування річниці Фільтру команда проєкту представила оновлену версію його онлайн-платформи.
Серед ключових змін – оновлена інтерактивна мапа з перевіреними джерелами інформації для кожного регіону і добірка найкращих безоплатні матеріали для розвитку медіаграмотності та критичного мислення
Онлайн-платформа відтепер доступна й англійською мовою.