November 4, 2010
Першого листопада у Верховній Раді було зареєстровано Проект Закону України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (законопроект № 7313, КМУ).
У пояснювальні записці до проекту зазначено, що роздержавлення друкованих ЗМІ відбуватиметься у два етапи: перший трьорічний та другий чотирьохрічний.
На першому етапі здійснюється “пілотне” роздержавлення відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку, який має сформувати Держкомтелерадіо, на другому – роздержавлення решти державниї та комунальних ЗМІ.
Законопроект передбачає, що роздержавлення може відбуватися за чотирма сценаріями:
Якщо органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають засновниками більш ніж одного видання лише одне з них може бути перетворене на офіційне друковане видання.
Після роздержавлення проектом передбачається можливість надання підтримки реформованим ЗМІ:
Зауважимо, що реєстрація у Верховній Раді України роекту, розробленого Кабінетом Міністрів України суперечить вимогам ч.2 ст. 100 Закону України “Про регламент Верховної Ради України”, яка дозволяє реєструвати альтернативні законопроекти протягом 14 днів після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання.
Нагадаємо, що 2 червня 2010 року власний проект закону про роздержавлення за №6468 зареєстрував у Верховній Раді народний депутат Степан Курпіль, фракція БЮТ.
Картка проекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=38904
Текст проекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc34?id=&pf3511=38904&pf35401=176254
У пояснювальні записці до проекту зазначено, що роздержавлення друкованих ЗМІ відбуватиметься у два етапи: перший трьорічний та другий чотирьохрічний.
На першому етапі здійснюється “пілотне” роздержавлення відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку, який має сформувати Держкомтелерадіо, на другому – роздержавлення решти державниї та комунальних ЗМІ.
Законопроект передбачає, що роздержавлення може відбуватися за чотирма сценаріями:
- вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції — у разі відсутності державного (комунального) майна у майні редакції;
- вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у підприємство, що діє на основі приватної або колективної власності (далі — підприємство), із збереженням назви, цільового призначення та тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації;
- вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з наступною приватизацією майна редакції, що перебуває у державній чи комунальній власності, відповідно до законодавства з питань приватизації та з урахуванням особливостей, визначених Законом, — у разі, коли трудовий колектив редакції не подає протягом установленого цим Законом строку пропозиції щодо своєї участі у реформуванні друкованого засобу масової інформації;
- перетворення друкованих засобів масової інформації, засновниками яких є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування, в офіційні друковані видання.
Якщо органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають засновниками більш ніж одного видання лише одне з них може бути перетворене на офіційне друковане видання.
Після роздержавлення проектом передбачається можливість надання підтримки реформованим ЗМІ:
- встановлення для редакцій пільгових умов надання в оренду приміщень, що перебувають у державній або комунальній власності (не менш ніж на 7 років за ставкою оплати грн.)
- адресна підтримка реформованих друкованих засобів масової інформації місцевої сфери розповсюдження;
- надання редакціям реформованих друкованих засобів масової інформації місцевої сфери розповсюдження пріоритетного права на укладення договорів (угод) на висвітлення діяльності місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Зауважимо, що реєстрація у Верховній Раді України роекту, розробленого Кабінетом Міністрів України суперечить вимогам ч.2 ст. 100 Закону України “Про регламент Верховної Ради України”, яка дозволяє реєструвати альтернативні законопроекти протягом 14 днів після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання.
Нагадаємо, що 2 червня 2010 року власний проект закону про роздержавлення за №6468 зареєстрував у Верховній Раді народний депутат Степан Курпіль, фракція БЮТ.
Картка проекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=38904
Текст проекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc34?id=&pf3511=38904&pf35401=176254