Національна Еспертна комісія України з питань захисту суспільної моралі оприлюднила на своєму веб-сайті проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким пропонується змінити законодавство про захист суспільної моралі.
Основна маса змін стосується Закону України «Про захист суспільної моралі». Так, пропоновані зміни визначають, що цей закон має визначити правові засади захисту суспільної моралі та спрямований на регулювання відносин, пов’язаних із обігом продукції, що негативно впливає на фізичний, розумовий чи моральний розвиток громадян України.
Законопроект обсягом 35 сторінок дає низку нових визначень, таких як антисемітизм, друкована продукція, ксенофобія, невігластво, неповага до батьків, неповага до національних та релігійних святинь, місця масового відпочинку та ін.
Також закон змінює визначення об’єкту регулювання – суспільної моралі як системи етичних цінностей, правил і норм поведінки, що склалися в суспільстві на основі духовних і культурних надбань, уявлень про добро, совість, свободу, відповідальність, гідність, громадський обов’язок, толерантність, спрямованих на творчу самореалізацію людини в усіх сферах життя.
Автори також розширюють дію закону в частині державного регулювання і контролю, яка тепер стосуватиметься не лише обігу продукції сексуального чи еротичного характеру, але і її виробництва, а також протидії розповсюдженню протиправної інформації в інформаційному просторі України, в тому числі – в інформаційно-телекомунікаційних мережах та системах. Останнє полягає у фактичній можливості втручання держави в приватне життя людини, зокрема того, що вона робить у мережі Інтернет. Адже законопроектом визначено, що провайдери мають надавати «на запит правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з правопорушеннями у сфері інформаційних відносин, у рамках заходів із протидії поширенню протиправної інформації в інформаційно-телекомунікаційних мережах та системах невідкладно надавати інформацію, за допомогою якої можна встановити:
- тип інформаційної послуги, яка використовувалася, її технологічні характеристики і період користування послугою; особистість користувача послуг, поштову або географічну адресу, телефони та інший засіб доступу, відомості про рахунки і платежі, які можна отримати за допомогою угоди або домовленості про постачання послуг;
- будь-яку іншу інформацію про місце встановлення телекомунікаційного обладнання, яку можна отримати за допомогою угоди або домовленості про постачання послуг;
- зберігати конфіденційність факту та змісту звернення правоохоронних органів.
Повний текст законопроекту можна побачити за адресою:
http://moral.gov.ua/_proekt_zakon_ukrajini_pro_0_0_0_1048_1.html
Порівняльна таблиця законопроекту:
http://moral.gov.ua/files/1/porivnyalna_tabl_8.rtf