October 7, 2010
Шостого жовтня 2010 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (законопроект №6447-1, н.д. Олена Кондратюк, фракція БЮТ; щодо посилення гарантій свободи слова в Україні та протидії цензурі).
За ухвалення проекту в першому читання проголосувало 257 народних депутатів.
Нагадаємо, що проектом передбачається удосконалення ст. 171 Кримінального кодексу України, а саме доповнення до складу злочину покарання за вилучення зібраних, опрацьованих, підготовлених журналістом матеріалів та технічних засобів, якими журналіст користується у зв’язку зі своєю службовою діяльністю а також збільшення штрафу за переслідування журналіста від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Наразі такий штраф обмежений 200 неоподатковуваними мінімумами доходів громадян.
Крім того, проектом пропонується удосконалити статтю закону про інформацію щодо цензури доповнивши заборону на “Редагування органами державної влади, органами місцевого самоврядування, посадовими особами цих органів або їх представниками журналістського матеріалу поза межами редакції”.
Також проект передбачає доповнення Кримінального кодексу України ст. 161-1. “Порушення права на свободу літературної, художньої, наукової і технічної творчості або цензура”, за якою, зокрема, вважатимуться злочином вимоги посадової особи органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, їх представників до ЗМІ , журналіста, головного редактора чи керівника засобу масової інформації, так само як до організації, що здійснює випуск засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, розповсюджувача, або суб’єкта інформаційної діяльності чи видавничої справи, попередньо узгоджувати інформацію, що поширюється, а також накладати заборону (окрім судової заборони) на поширення інформації або чинити перешкоди щодо такого поширення. Так само під дію цієї статті підпадатиме вплив у формі пропозиції утриматись від критики органів державної влади чи органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб, утриматись від поширення певної інформації, показу окремих осіб або поширення інформації про них.
Накінець, проект передбачає можливість запровадження представника з питань свободи слова Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, положення про якого затверджується омбудсменом.
Картка проекту:http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_2?id=&pf3516=6447-1&skl=7
Текст законопроекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc34?id=&pf3511=38003&pf35401=167162
За ухвалення проекту в першому читання проголосувало 257 народних депутатів.
Нагадаємо, що проектом передбачається удосконалення ст. 171 Кримінального кодексу України, а саме доповнення до складу злочину покарання за вилучення зібраних, опрацьованих, підготовлених журналістом матеріалів та технічних засобів, якими журналіст користується у зв’язку зі своєю службовою діяльністю а також збільшення штрафу за переслідування журналіста від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Наразі такий штраф обмежений 200 неоподатковуваними мінімумами доходів громадян.
Крім того, проектом пропонується удосконалити статтю закону про інформацію щодо цензури доповнивши заборону на “Редагування органами державної влади, органами місцевого самоврядування, посадовими особами цих органів або їх представниками журналістського матеріалу поза межами редакції”.
Також проект передбачає доповнення Кримінального кодексу України ст. 161-1. “Порушення права на свободу літературної, художньої, наукової і технічної творчості або цензура”, за якою, зокрема, вважатимуться злочином вимоги посадової особи органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, їх представників до ЗМІ , журналіста, головного редактора чи керівника засобу масової інформації, так само як до організації, що здійснює випуск засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, розповсюджувача, або суб’єкта інформаційної діяльності чи видавничої справи, попередньо узгоджувати інформацію, що поширюється, а також накладати заборону (окрім судової заборони) на поширення інформації або чинити перешкоди щодо такого поширення. Так само під дію цієї статті підпадатиме вплив у формі пропозиції утриматись від критики органів державної влади чи органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб, утриматись від поширення певної інформації, показу окремих осіб або поширення інформації про них.
Накінець, проект передбачає можливість запровадження представника з питань свободи слова Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, положення про якого затверджується омбудсменом.
Картка проекту:http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_2?id=&pf3516=6447-1&skl=7
Текст законопроекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc34?id=&pf3511=38003&pf35401=167162