Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) спільно з Національним проєктом з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у партнерстві із ЮНЕСКО та за підтримки Японії розпочинає проєкт “Медіа- та інформаційна грамотність у воєнний час: будуємо інформаційну стійкість”.
Проєкт покликаний посилити медіа- та інформаційну грамотність українців, підвищити їхню обізнаність про інформаційні загрози та надати практичні навички щодо використання сучасних інформаційних технологій у повсякденному житті.
“На третьому році повномасштабного вторгнення Росії в Україну ми змушені визнати, що медіа- та інформаційна грамотність нашого суспільства недостатня. Щодня з’являються нові виклики в інформаційному просторі, і стає все складніше розпізнати брехню. Особливо зі стрімким розвитком штучного інтелекту. Тому кожен із нас має опанувати навички критичного споживання новин і фактчекингу інформації, яку ми бачимо в соцмережах та інших медіа”, – зазначила директорка ЦЕДЕМ Олеся Холопік.
У межах проєкту ЦЕДЕМ спільно з “Фільтром” планують реалізувати різноманітні активності офлайн та онлайн.
Зокрема, це:
- Інформаційна кампанія у соцмережах для підвищення медіа- та інформаційної грамотності, спрямована на чоловіків, зокрема військових та ветеранів.
- Спільна з партнерами Конференція з медіаграмотності під час Всесвітнього тижня медіа- та інформаційної грамотності, аби залучити ключові сторони у сфері розвитку медіа- та інформаційної грамотності: державні органи, громадські організації, міжнародних партнерів та медіа.
- Навчання для молоді та держслужбовців, аби вони краще розуміли вплив штучного інтелекту на інформаційний простір, а також могли використовувати його у своїй професійної діяльності, навчанні чи соціальних ініціативах.
- Розробка та поширення посібника для посилення стійкості українських незалежних регіональних медіа до викликів сучасного інформаційного простору.
За словами директорки ЦЕДЕМ, компоненти цього проєкту відображають реальні запити українського суспільства в часи війни. Інформаційна кампанія – це відповідь на щоденні інформаційні атаки, яких зазнає Україна. А навички з розпізнавання ШІ та навчання його інструментів – це можливість побудувати суспільство, стійке до інформаційних загроз.
“Штучний інтелект відіграє дедалі важливішу роль у сучасному світі, і наше завдання — допомогти молоді, державним службовцям та усім громадянам опанувати його можливості, а також знати про виклики, які з ним пов’язані. Завдяки всебічному навчанню, яке охоплюватиме технічні, етичні та практичні аспекти, ми сприятимемо розвитку інновацій та вдосконаленню державних послуг. Особлива увага приділятиметься залученню молоді до освоєння ШІ, адже це не лише готує їх до роботи в нових умовах, але й стимулює створення креативних ідей для вирішення реальних проблем. Таким чином, ми допомагаємо підготувати нове покоління до майбутнього, де ШІ стане рушійною силою глобальної конкурентоспроможності”, — наголосила керівниця Національного проєкту медіаграмотності “Фільтр” Ольга Кравченко.
Проєкт триватиме до квітня 2025 року. Усі матеріали щодо активностей в межах проєкту будуть розміщені на сайтах організацій: ЦЕДЕМ, “Фільтр”, а також на їхніх сторінках у соціальних мережах (Instagram, Facebook, TikTok).
Із запитами щодо проєкту можна звертатися до проєктної менеджерки Ірини Суботи на адресу i.subota@cedem.org.ua.
Проєкт “Медіа- та інформаційна грамотність у воєнний час: будуємо інформаційну стійкість” реалізовується Центром демократії та верховенства права разом із Національним проєктом з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та інформаційної політики України у партнерстві із ЮНЕСКО та за підтримки Японії.