Вісімнадцятого березня 2008 року Верховна Рада України 425-ма голосами ухвалила зміни до закону про рекламу (законопроект №0938, н. д. Микола Томенка, фракція БЮТ). Ухвалений законопроект містить низку змін, пов’язаних переважно з обмеженням реклами алкоголю та тютюну.
Ключовими положеннями за законом є поступова заборона реклами тютюну на зовнішніх носіях (білбордах). Відповідно до тексту законопроекту, розміщеному на сайті Верховної Ради України, така заборона накладається з 1 січня 2009 року. У пресі реклама тютюну, а також алкоголю протримається на один рік більше – до 1 січня 2010-го. Після цього реклама алкоголю та тютюну може бути дозволена лише у спеціалізованих друкованих виданнях.
Суттєві зміни в законі торкнулися спонсорства. Так, статтю 5 закону, яка матиме назву «Спонсорство», доповнено забороною наводити будь-яку інформацію рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу, про спонсора – виробника алкогольних напоїв, його ім’я (найменування) та/або знак для товарів і послуг, що належить спонсору.
Ще декілька змін торкнулися рекламних заборон та обмежень, зокрема переліку, визначеного статтею 8. Перелік доповнено забороною на використання офіційних назв органів місцевого самоврядування, а в разі використання імені чи зображення фізичної особи вимагатиметься наявність її письмової згоди. Також закон міститиме жорсткішу норму щодо поширення продукції, що вимагає наявності ліцензії/дозволу/сертифікату. Якщо в попередній редакції розповсюджувач міг на власний розсуд запитати наявність такого документу, то нова редакція забороняє поширювати рекламу без наявності таких документів.
Крім обмежувальних норм, закон містить і ліберальні зміни, зокрема громадським організаціям дозволятиметься вказувати себе на соціальній рекламі, яка транслюється безкоштовно. Інститут медіа права у цьому положенні вбачає і ризики, оскільки Україна вже мала досвід соціальної реклами, яка за своєю суттю була політичною.
Зазначені зміни наберуть сили закону у разі підписання їх Президентом.