У парламенті пропонують маркувати рекламу продукції і бізнесу країни-агресора

November 7, 2016

1 листопада 2016 року у Верховній Раді України було зареєстровано Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо маркування продукції країни-агресора» (№ 5326, н.д. Купрій В. М., Дідич В. В., Дубінін О. І., Батенко Т. І. та ін.). Законопроект передбачає внесення змін до низки законів України в частині запровадження практики маркування продукції держави-агресора, зокрема реклами такої продукції і бізнесу країни-агресора.

В частині змін до рекламного законодавства, серед найважливішого пропонується доповнити Закон України «Про рекламу» новою статтею 21-1, положення якої встановлюють особливі вимоги до рекламування в Україні продукції і бізнесу країни-агресора.

Так, відповідно до запропонованих змін, реклама продукції юридичної особи, підконтрольної країні-агресору (реклама продукції країни-агресора), у друкованих ЗМІ, зовнішня та внутрішня реклама повинні містити напис, виконаний чорними літерами на білому фоні, наступного змісту: «Продукція країни-агресора». Такий напис має складати не менше 10% загального обсягу реклами.

Стосовно реклами продукції країни-агресора на телебаченні, то вона має закінчуватись фразою «Ця продукція належить країні-агресору». Вимог щодо обсягу та тривалості відтворення такого напису у рекламному сюжеті законопроектом не передбачено.

Також законопроект передбачає встановлення подібних умов для рекламування знаків для товарів і послуг та комерційних найменувань країни-агресора.

Для друкованих ЗМІ, зовнішньої та внутрішньої реклами, відповідний рекламний сюжет повинен містити напис чорними літерами на білому фоні наступного змісту: «Контролюється країною-агресором». Такий текст має складати не менше 10% загального обсягу реклами.  

В частині рекламування знаків для товарів і послуг та комерційних найменувань країни-агресора на телебаченні, такий рекламний сюжет має закінчуватись фразою «Цей бізнес контролюється країною-агресором». Законопроектом аналогічно не передбачено вимог щодо обсягу та тривалості відтворення такого тексту у рекламному повідомленні.

Крім цього, законопроект 5326 містить вимоги до трансляції реклами під час телепродажу. Тож, якщо під час телепродажу рекламується товар, виробник якого контролюється країною-агресором, то під час всієї реклами в правому нижньому куті екрану має знаходитись напис «Продукція країни-агресора», який займає не менше 10% загальної площі екрану.

Законопроектом забороняється рекламувати товари, роботи або послуги виробника (продавця, виконавця), який контролюється країною агресором, а також знаки для товарів і послуг, комерційні найменування країни-агресора без передбаченого законодавством маркування.

З повним текстом законопроекту можливо ознайомитися за посиланням: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60369