Удосконалення контролю за рекламою

March 5, 2012

Першого березня 2012 року народні депутати Ірина Бережна та Андрій Пінчук внесли до Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про рекламу”» за № 10138 щодо вдосконалення контролю за дотриманням законодавства про рекламу.

Законопроектом передбачається зміни розділу закону про рекламу щодо контролю за дотриманням та відповідальністю за порушення законодавства про рекламу. Так, проектом пропонується зменшити кількість органів, що відповідають за контроль за рекламою, а саме, визначити 3 відповідальні органи:

  • Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення за дотриманням законодавства про рекламу на телебаченні і радіо

  • Антимонопольний комітет України щодо дотримання законодавства про захист від недобросовісної конкуренції

  • спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів [Держспоживінспекція — прим.] за дотриманням цього Закону та іншого законодавства про рекламу за виключенням контролю, що входить до компетенції двох вищезгаданих інституцій.

Відповідно до проекту повноваження Антимонопольного комітету України з контролю за дотриманням законодавства про рекламу визначатимуться законом про рекламу та спеціальним законодавством, в той час як повноваження Держспоживінспекції та Національної ради визначатимуться ст. 28 закону. Відповідно до проекту статті ці органи матимуть право порушувати провадження у справах про порушення законодавства про рекламу, видавати приписи про усунення порушень, проводити дослідження реклами на предмет відповідності закону, призначати експертизи, накладати санкції тощо.

Розмір штрафів щодо порушення рекламодавцями обмежень становитиме п’ятикратну вартість від вартості розміщеної реклами, а у разі повторного порушення ця сума подвоюватиметься. Штраф може стягуватися протягом 3 років з дня вчинення правопорушення або з дня останнього вчинення правопорушення.