October 6, 2011
Четвертого жовтня 2011 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів (законопроект №8371, н.д. Павло Унгурян, Євген Царьков та ін.; щодо захисту населення та інформаційного простору від негативного впливу)
Законопроектом пропонується встановити заборону на рекламу окультно-містичних послуг знахарів, чаклунів, шаманів, магів, екстрасенсів, ворожок, спіритів, астрологів, чаклунів, віщунів та інших осіб, що оголошують себе, або що вважаються здатними передбачати долю, впливати на людей, духовний світ, майно, довкілля шляхом використання надприродних здібностей або сил.
Так само, друковані засоби масової інформації та електронні ЗМІ не можуть використовуватися для поширення інформації про послуги таких осіб.
В той же день депутати відхилили проект Закону України “Про внесення змін до статті 31 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” щодо зменшення впливу світової економічної кризи на діяльність електронних засобів масової інформації в Україні”, № 5096 від 03.09.2009 та перенесли розгляд проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 21 Закону України “Про рекламу” (законопроект№ 8065; щодо обмеження реклами лікарських засобів). Останній було відхилено 6 жовтня.
Першим відхиленим законопроектом пропонувалось встановити обов’язок для Національної ради України з питань телебачення і
радіомовлення на підставі звернення
телерадіоорганізацій, підтриманих
органом місцевого самоврядування або
комітетом Верховної Ради України з
питань телебачення та радіомовлення
в 10-ти денний термін скасувати рішення про анулювання
ліцензій на право користування каналами
мовлення телерадіоорганізацій, термін
дії яких закінчився в період
фінансово-економічної кризи і які у
зв’язку з економічною кризою не мали
фінансової можливості сплатити суму
ліцензійного збору в повному обсязі у
встановлені чинним законодавством
терміни, та поновити дію ліцензії з
відстроченням або розстроченням сплати
суми ліцензійного збору.
Законопроектом щодо обмеження реклами лікарських засобів пропонувалось дозволити рекламу лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації лише у відповідних спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, або шляхом розміщення внутрішньої реклами у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, а також розповсюджуватися на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Законопроектом щодо обмеження реклами лікарських засобів пропонувалось дозволити рекламу лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації лише у відповідних спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, або шляхом розміщення внутрішньої реклами у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, а також розповсюджуватися на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Наступний пленарний тиждень почнеться 18 жовня 2011 року.