September 12, 2012
16 вересня 2012 року набуває чинності Закон України № 3778 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» (далі – Закон). Повний текст закону можна прочитати за посиланням http://bit.ly/RtHloA.
Новий закон значно розширює перелік чинних заборон на рекламу тютюнових виробів. Тепер в Україні буде заборонена не лише реклама на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ та на зовнішніх рекламних носіях, але й у мережі Інтернет, у магазинах та кіосках, а також буде заборонене спонсорство та стимулювання продажів тютюнових виробів.
Зокрема, новий закон передбачає заборону «розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за виключенням одного плаката розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них».
Штраф за порушення сягає від 30 до 50 тис. грн.
Нагадаємо, що 6 серпня 2012 року Державна інспекція з питань захисту прав споживачів провела спільну із громадськістю (ГО “Життя”, Інститут Медіа Права, Коаліція “За вільну від тютюнового диму Україну”, Асоціація “Пульс”) прес-конференцію, де були присутні 27 керівників обласних інспекцій захисту прав споживачів. Під час прес-конференції голова Держінспекції Сергій Орєхов заявив про пріоритетність виконання антитютюнового законодавства та про активну позицію Держспоживінспекції з цього питання.
Детальніше про те, що саме буде заборонено з 16 вересня, можна прочитати на сторінці проекту Інституту Медіа Права “Київ без тютюнового диму” ТУТ .
А партнер Інституту Медіа Права, Регіональний центр громадянського представництва «Життя», розробив спеціальну листівку, переглянувши яку, можна докладніше ознайомитися з переліком заборон, передбачених новим законом. Завантажити оригінал листівки можна ТУТ