Експерти Інституту Медіа Права відзначили, що у документах ДТРК «УТР» мета її діяльності та цільова аудиторія не окреслені достатньо чітко. Незрозуміло, чи канал орієнтується на українців за кордоном, чи на російськомовних іноземців, чи на англомовних. Крім того, телеканал поширюється у кабельних мережах України. Інститут Медіа Права рекомендував ДТРК «УТР» сфокусувати увагу на іноземцях як основній аудиторії телеканалу, при цьому значну частку програм транслювати російською мовою. Слід також брати до уваги різницю у часі між різними країнами і формувати сітку мовлення так, щоб найбільш актуальні для певних регіонів програми припадали на прайм-тайм у цій часовій зоні.
На виробництво і трансляцію телерадіопрограм ДТРК «УТР» за 2009 рік було витрачено понад 16 млн. грн. з державного бюджету. При цьому, на думку експертів, якість програм каналу є низькою. У ДТРК «УТР» вважають, що підвищити рівень передач можна лише шляхом збільшення державного фінансування. Інститут Медіа Права пропонує замінити дороге власне виробництво придбанням у приватних телекомпаній найкращих програм, що вже були в ефірі. Також рекомендовано залучати програми інших державних телерадіокомпаній, що були виготовлені в рамках державного замовлення. Таким чином, за ті ж кошти можна досягти значно вищої якості телепрограм.
Врешті, діяльність державного телеканалу повинна бути максимально прозорою. Для цього доцільно було б запровадити детальну щорічну звітність про виробництво, придбання, трансляцію телепередач, обсяги мовлення, інновації у роботі ДТРК «УТР» тощо. Так само потрібен звіт про доходи і видатки телеканалу. Ці звіти мають бути публічними.
Детальніше про результати громадської експертизи ви можете дізнатися із експертних пропозицій, розміщених тут.
Ці експертні пропозиції Інститут Медіа Права направив до Держкомтелерадіо. Наступним кроком повинно стати їх опрацювання у цьому державному органі. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976, Держкомтелерадіо повинен розмістити експертні пропозиції на своєму веб-сайті, розглянути рекомендації експертів та розробити заходи, спрямовані на їх реалізацію.
Більше про порядок проведення громадських експертиз діяльності органів влади ви можете дізнатися за допомогою гарячої лінії:
- зателефонуйте за номером: (044) 284-61-64 (з 10.00 до 18.00 у будні дні) або
- напишіть лист на адресу hotline@medialaw.kiev.ua.
Громадську експертизу діяльності Держкомтелерадіо було проведено у рамках проекту «Відповідальність влади через поінформованість суспільства».