Насиченими у столиці стали 3 дні тренінгу для представників ЗМІ з професійних та етичних стандартів журналістики. Близько 30 журналістів і редакторів із України та Росії поглибили знання у сфері національного медійного законодаства обох країн, обговорили питання журналістської етики та стандартів, а також відвідали українські телеканали і поспілкувалися з колегами.
“Практична корисність тренінгу полягала у тому, що учасники постійно ініціювали дискусію зі спірних питань у сфері медіа та розбирали реальні кейси, запропоновані тренерами. Особливу цікавість в учасників викликали реальні судові позови про наклеп проти журналістів, яких захищали медіаюристи Інституту Медіа Права, розглянуті Незалежною медійною радою скарги на телесюжети, висновки Громадської колегії зі скарг на пресу, а також практичні інструменти виявлення маніпуляцій у медіа від команди СтопФейку“, – зауважила директор з розвитку Центру демократії та верховенства права Тетяна Семілетко.
Порівнюючи UA Перший та Громадське ТВ учасники тренінгу визначили спільні цінності і професійні стандарти. При цьому під час візиту до ньюз румів Громадського ТВ медійників найбільше зацікавила “внутрішня кухня” підготовки журналістських розслідувань і нові телевізійні формати, які були описані на прикладі Громадське. Культура.
“Сьогодні тема етики і журналістських стандартів є гіпер важливою. Здійснюючи моніторинг інформаційного простору, ми часто фіксуємо катастрофічне зниження журналістських стандартів і недотримання ЗМІ етики у висвітленні подій. Це стосується не лише українських журналістів. Некоректне висвітлення подій в Україні зафіксовано й у ряді матеріалів західних ЗМІ”, – зауважила виконавчий директор ГО “Телекритика” Діана Дуцик під час проведення триденного тренінгу із питань професійних та етичних стандартів журналістики для українських і російських журналістів.
Експерт підкреслила, що в Україні ця тема тим більше актуальна, бо країна перебуває у стані війни і все суспільство, журналістське в тому числі, працює у стресових умовах.
“Це накладає відбиток на якість матеріалів. Тому сьогодні важливо постійно говорити на мети журналістських стандартів та етики, проводити тренінги та майстер-класи. Навчань і знань багато не буває“, – вважає Діана Дуцик.