January 18, 2009
Одинадцятого грудня 2008 року до Верховної Ради України було внесено проект Закону України “Про вибори народних депутатів України (законопроект № 3468, н.д. Юрій Ключковський, фракція блоку НУНС).
Серед іншого, законопроектом передбачається зміна правил передвиборчої агітації. Перш за все, автор пропонує запровадити поняття загального інформаційного забезпечення виборів, яке, зокрема, передбачає інформування виборців про виборчі права громадян та способи їх здійснення і захисту, про адреси виборчих комісій, процедури голосування тощо.
Крім того, щодо особливостей участі електронних ЗМІ депутат пропонує встановити правило, за яким ефірний час ділиться на дві рівні частини, одна з яких присвячується поширенню інформації про партії – суб’єктів виборчого процесу, які представлені хоча б одним депутатом у поточному скликанні Верховної Ради України, а інша – про інші партії – суб’єктів виборчого процесу. Також депутат пропонує запровадити попереджувальний напис під час інтерактивних опитувань про те, що таке опитування не відображає думку значної частини громадян України.
Досить кардинальною є пропозиція за якою встановлюється заборона на агітацію не лише в зарубіжних ЗМІ, але й в українських ЗМІ, де частка іноземного капіталу перевищує 50%. Під таку заборону можуть потрапити перш за все провідні центральні телеканали, які за відсутності законодавчого обмеження мають велику частку іноземного капіталу.
Новелою в розділі передвиборчої агітації можна назвати встановлення обов’язку для електронних ЗМІ фіксувати і зберігати протягом 30 днів з дня оприлюднення результатів виборів записи передач, які містять ознаки передвиборчої агітації.
Позитивне доповнення розділу стосується дебатів, адже це питання не до кінця врегульоване. Так, автор пропонує дозволити телерадіоорганізаціям створювати та поширювати передачі за участю представників різних партій – суб’єктів виборчого процесу у формі передвиборних дебатів чи дискусій. Зазначені передачі повинні бути організовані у цикл передач однакового формату з метою забезпечити можливість участі у них усіх партій – суб’єктів виборчого процесу за їх бажанням.
Серед негативів законопроекту слід відзначити залишення норми щодо заборони коментарів за 20 хв. до і після поширення агітації та залишення поняття політичної реклами.
Ознайомитися з повним текстом можна за адресою:
http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=33945
Серед іншого, законопроектом передбачається зміна правил передвиборчої агітації. Перш за все, автор пропонує запровадити поняття загального інформаційного забезпечення виборів, яке, зокрема, передбачає інформування виборців про виборчі права громадян та способи їх здійснення і захисту, про адреси виборчих комісій, процедури голосування тощо.
Крім того, щодо особливостей участі електронних ЗМІ депутат пропонує встановити правило, за яким ефірний час ділиться на дві рівні частини, одна з яких присвячується поширенню інформації про партії – суб’єктів виборчого процесу, які представлені хоча б одним депутатом у поточному скликанні Верховної Ради України, а інша – про інші партії – суб’єктів виборчого процесу. Також депутат пропонує запровадити попереджувальний напис під час інтерактивних опитувань про те, що таке опитування не відображає думку значної частини громадян України.
Досить кардинальною є пропозиція за якою встановлюється заборона на агітацію не лише в зарубіжних ЗМІ, але й в українських ЗМІ, де частка іноземного капіталу перевищує 50%. Під таку заборону можуть потрапити перш за все провідні центральні телеканали, які за відсутності законодавчого обмеження мають велику частку іноземного капіталу.
Новелою в розділі передвиборчої агітації можна назвати встановлення обов’язку для електронних ЗМІ фіксувати і зберігати протягом 30 днів з дня оприлюднення результатів виборів записи передач, які містять ознаки передвиборчої агітації.
Позитивне доповнення розділу стосується дебатів, адже це питання не до кінця врегульоване. Так, автор пропонує дозволити телерадіоорганізаціям створювати та поширювати передачі за участю представників різних партій – суб’єктів виборчого процесу у формі передвиборних дебатів чи дискусій. Зазначені передачі повинні бути організовані у цикл передач однакового формату з метою забезпечити можливість участі у них усіх партій – суб’єктів виборчого процесу за їх бажанням.
Серед негативів законопроекту слід відзначити залишення норми щодо заборони коментарів за 20 хв. до і після поширення агітації та залишення поняття політичної реклами.
Ознайомитися з повним текстом можна за адресою:
http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=33945