Зміни в медіазаконодавстві

January 15, 2010

Першого січня 2010 року набули чинності кілька змін в медійному законодавстві.

Так, у законі про рекламу вступили силу заборони щодо реклами алкоголю та тютюну. Відтепер реклама тютюнових та алкогольних виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються заборонена в усіх друкованих виданнях (окрім спеціалізованих),  засобами внутрішньої та зовнішньої реклами; на транспорті, за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів тютюнових виробів). Також реклама тютюнових товарів заборонена на радіо і телебаченні, алкогольним товарам дозволено рекламуватися з 23 до 6 години.

 

У Законі України «Про телебачення і радіомовлення» вступила в силу нова редакція статті 31, ухвалення якої було викликане тим, що ставки ліцензійного збору ухвалені Кабміном збільшилися в кілька разів, що спричинило проблеми з виплатою ліцензійного  збору. Стаття надає методику і формулу розрахунку ліцензійного збору. Однак, стаття містить серйозну ваду, адже в методиці не було враховано супутникового мовлення.

 

Окрім того, з 9 грудня 2009 року набули чинності зміни до закону про Національну раду України, які передбачили, що регуляторні,  у тому числі нормативно-правові,  акти Нацради мають проходити всі стадії  прийняття  та  порядок  оприлюднення  актів, визначені  Законом  України  “Про  засади  державної  регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та проходити реєстрацію в Міністерстві юстиції.