Кампанія про інформаційну стійкість під час війни охопила майже 1 млн українців

Центр демократії та верховенства права спільно з Національним проєктом з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у партнерстві із ЮНЕСКО та за підтримки Японії реалізував проєкт «Медіа- та інформаційна грамотність у воєнний час: будуємо інформаційну стійкість»

Впродовж 7 місяців ми працювали над підвищенням медіа- та інформаційної грамотності українців в часи війни. У межах проєкту ми:

  • Провели масштабну інформаційну кампанію у соцмережах для підвищення медіа- та інформаційної грамотності українців, яка охопила понад 950 тисяч користувачів. Загалом опублікували 20 відеорілзів, 20 експертних дописів та 4 соціальні відеоролики. Інформаційну кампанію підсилили власною експертизою Маргарита Рівчаченко, Оксана Мороз, Анастасія Апетик, Ольга Кравченко, Яна Лукашук, Альона Романюк та Тетяна Ціленко.
  • Зібрали 248 учасників на конференції «Стійкі разом: розвиток медіаграмотності в Україні» в межах Глобального тижня медіа- та інформаційної грамотності ЮНЕСКО. 
  • Ознайомили 130 українських молодих фахівців, лідерів та студентів з питаннями етичного, безпечного та ефективного використання ШІ у межах Інноваційної програми «ШІ Молодь» у вересні-жовтні 2024 та під час серії онлайн лекцій-воркшопів Експрес-програми «ШІ Молодь» у лютому 2025. У результаті першого потоку Інноваційної програми учасники розробили та реалізували власні мініпроєкти з медіа —  та інформаційної грамотності: AI Health Academy (онлайн-курс ШІ для медиків), PromtLab (AI-курс із промтінженерії для студентів), UniGuide («розумний помічник» для вступників), AI for Communities (інтерактивна платформа для медіа та інформаційної грамотності).
  • Навчили 769 держслужбовців етичному та безпечному використанню ШІ в державній службі під час інтенсивного курсу «ШІ для держслужбовців»
  • Підготували та презентували практичний збірник «Журналістська діяльність в умовах війни: виклики, дилеми та рішення українських редакцій». Практичний посібник було підготовлено за участі українських національних і регіональних редакцій, зокрема 1+1 Media (програми «Сніданок з 1+1»), 5 КАНАЛУ, GALKA.IF.UA, Leopolis.news, Thebuchacity, Бахмут IN.UA, Національної мережі гіперлокальних медіа Rayon.in.ua, онлайн-медіа «Першого Запорізького», онлайн-медіа «Про Рівне», телекомпанії «Київ», Української правди та Фактів ICTV. Протягом п’яти місяців під час фасилітаційних сесій експертна команда збирала кейси, виклики та дилеми, з якими стикалися українські журналісти та редакції під час війни, а також практичні рішення до цих ситуацій. Експертна команда у складі Тетяни Семілетко, Ольги Крупник, Альони Романюк, Ігоря Розкладая та Ірини Суботи проаналізувала їх і доповнила професійними рекомендаціями. Редакційні команди уже впровадили частину рекомендацій із посібника у свою журналістську діяльність у різних форматах протягом проєкту. Зокрема, оновили редакційні політики та підходи до створення контенту, а також інтегрували поради в редакційну й навчальну практику.

 

Разом ми будуємо свідоме, стійке та обізнане суспільство, здатне протистояти інформаційним викликам у найскладніші часи.

Проєкт “Медіа- та інформаційна грамотність у воєнний час: будуємо інформаційну стійкість” реалізовується Центром демократії та верховенства права разом із Національним проєктом з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та інформаційної політики України у партнерстві із ЮНЕСКО та за підтримки Японії.