Лайку правоохоронців пропонують віднести до дрібного хуліганства

September 26, 2016

У відповідь на законопроект №5110 від 9 вересня 2016 року, що передбачав встановлення адміністративної відповідальності за образу правоохоронців, 21 вересня 2016 року народні депутати Ігор Мосійчук, Ігор Луценко та Дмитро Лінько запропонували власну альтернативу до нього на розгляд парламенту. Законопроект №5110-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за правопорушення, учинені відносно працівників правоохоронних органів та працівниками правоохоронних органів)» передбачає встановлення відповідальності правоохоронців за нецензурну лайку, яка принижує честь і гідність людей.

Відповідальність за такі дії запропоновано віднести до статті 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), що стосується дрібного хуліганства. Запропоновані санкції передбачають накладення штрафу від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб.

До осіб, що можуть бути притягнуті до відповідальності за це правопорушення, пропонують віднести працівників Національної поліції, військовослужбовців Національної гвардії України, членів громадських формувань   з   охорони  громадського  порядку і державного кордону, працівників органів прокуратури, Служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах  України,  Національного  антикорупційного  бюро України, Державного бюро розслідувань України, органів охорони  державного  кордону,  органів  доходів  і зборів, органів і установ  виконання  покарань, слідчих ізоляторів, органів державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інших органів, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Окрім цього, законопроект передбачає пом’якшення санкцій за вчинення дрібного хуліганства іншими особами до максимального покарання у вигляді 3 діб адміністративного арешту (зараз максимальне покарання за це правопорушення може становити 15 діб адміністративного арешту), а також звуження складу цього адміністративного правопорушення до нецензурної лайки.

Також запропоновано розтлумачити зміст термінів: «законне розпорядження» правоохоронця у контексті покарання за злісну непокору за статтею 185 КУпАП, «законна діяльність» та «опір» за статтями 342 та 343 Кримінального Кодексу України, уточнити, що злочином є опір лише законним діям представників влади та правоохоронців, а також встановити винятки із цієї норми. Зокрема, якщо ці вимоги є незаконними, йдеться про необхідну оборону або перевищено заходи, необхідні для затримання особи.

Картка законопроекту: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60062

Детальніше про первинний законопроект за посиланням.