У парламенті пропонують заборонити пропаганду так званих “ЛНР” та “ДНР”

6 вересня 2016 року за ініціативою народного депутата Ігоря Лапіна до Верховної Ради України було внесено законопроект №5086 «Про заборону пропаганди злочинних організацій, самопроголошених на території окремих районів Донецької та Луганської областей». Він стосується використання назви та символіки самопроголошених «Луганської Народної Республіки» та «Донецької Народної Республіки», а також публічного оцінювання їхньої діяльності в умовах війни на Сході України. Законопроект пропонує:

  • Заборонити публічне заперечення злочинного характеру діяльності самопроголошених організацій на території окремих районів Донецької та Луганської областей та її виправдання,
  • Заборонити виготовлення, поширення у будь-який спосіб та публічне використання, у тому числі у ЗМІ, символіки зазначених організацій, крім випадків демонстрації та використання такої символіки:
  • у якості трофеїв, здобутих у ході бойових дій;
  • в експозиціях музеїв, тематичних виставках, Музейному фонді України, а також бібліотечних фондах на різних носіях інформації;
  • у процесі наукової діяльності, в тому числі під час наукових досліджень та поширення їх результатів у не заборонений законодавством України спосіб;
  • у приватних колекціях та приватних архівних зібраннях;
  • у творах мистецтва, за умови що такі твори сприяють зміцненню патріотизму Українського народу.
  • Встановити порядок публічного використання назв зазначених злочинних організацій, а саме, що замість використання назв «ЛНР» та «ДНР» потрібно використовувати назви “злочинна організація, самопроголошена на території Донецької (або Луганської) області” або “незаконне збройне формування”.

Щодо санкцій, то законопроект пропонує доповнити Кримінальний кодекс України статтею 436-2: Пропаганда злочинних організацій, самопроголошених на території окремих районів Донецької та Луганської областей, за якою за порушення зазначених вище вимог передбачено покарання до 5 років позбавлення волі з конфіскацією майна або без неї. Якщо ж такі дії вчинені особою, яка є представником влади, повторно, або організованою групою, то караються позбавленням волі на строк від 5 до 10 років з конфіскацією майна або без неї. Окрім цього, запропоновано, що порушення встановлених вимог юридичною особою, політичною партією, іншим об’єднанням громадян, друкованим ЗМІ буде підставою для відмови в реєстрації та/або припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об’єднання громадян, друкованого ЗМІ. У такому випадку їх діяльність/випуск припиняється в судовому порядку за позовом Державної реєстраційної служби або іншого уповноваженого органу державної влади.

Автор законопроекту вказує, що практики прийняття подібних законів в Україні вже існує, наводячи приклад Закону України “Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки” від 9 квітня 2015 року № 317-VIII. Разом з тим, нагадаємо, що вказаний закон викликав стурбованість міжнародних експертів нечіткістю формулювань вимог та суворістю покарання за їх порушення. Це призвело до внесення законопроекту щодо декриміналізації дій, передбачених зазначеним вище законом. Детальніше за посиланням.

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення


Також ви можете звернутися до нас іншими способами: