Відповідальність за непристебнуті ремені необхідно посилити – цю позицію Кампанії «За безпечні дороги» підтримують дві третини українців. За даними всеукраїнського опитування, проведеного центром Ipsos, 66% громадян підтримують підвищення штрафів за ці порушення. Зокрема, 32% опитаних «абсолютно згодні» з жорсткішими покараннями, ще 34% – «скоріше згодні».
Ігнорування ременів безпеки в Україні є однією з ключових проблем безпеки руху, адже безпосередньо від їх використання залежать шанси учасників руху на виживання. За даними ВООЗ, у 50% випадків аварій зі смертельними наслідками, життя водіїв та пасажирів можна було би врятувати завдяки пристебнутим ременям безпеки.
Ремені безпеки є світовим стандартом обладнання автомобілів, а користування ними – стандарт поведінки людей у розвинених країнах. Пристебнуті ремені зменшують ризик удару людини об елементи автомобіля під час зіткнення, утримують від викидання з автомобіля та від небезпечних переміщень всередині (наприклад, в разі перевертання), зменшують імовірність нанесення травм іншим пасажирам (наприклад, непристебнутий пасажир на задньому сидінні в разі лобового зіткнення летить вперед і завдає важких травм водію та пасажиру попереду, навіть якщо вони пристебнуті) та гарантують оптимальне спрацювання подушок безпеки.
Водночас, штраф за ігнорування ременів в Україні становить лише 51 гривню. Дуже незначна сума штрафу створює у водіїв враження, що вимога пристібатися є суто формальною. Як результат, ременями користуються лише 15% українських водіїв. Міжнародний досвід доводить: найефективнішим способом переконати водіїв користуватися ременями є підвищення штрафів. Високий штраф доводить автомобілістам, що порушення є серйозним, а ще – стає стимулом дотримуватися правил, аби не наразитися на покарання.
Щоб переглянути презентацію у повному обсязі, натисніть на зображення