6 лютого команда Facebook на запит Центру демократії та верховенства права провела тренінг для журналістів та медійних громадських організацій. ЦЕДЕМ став довіреним партнером Facebook в Україні та долучився до спільного першого заходу, який пояснив медійникам особливості роботи Facebook у контексті виборів в Україні.
Facebook є соціальною мережею, у якій станом на кінець 2018 року зареєстровано 11 млн українських користувачів, згідно з даними Watcher. Саме тому доброчесність та ефективність взаємодії Facebook та медіа у період виборів підвищує якість інформування користувачів у період виборчих перегонів.
Про особливості роботи новинної стрічки, доброчесності правил спільноти та фокус на виборах розповіли представники команди Facebook Габріела Чех (Gabriella Cseh, Public policy director for CEE), Гвідо Булоу (Guido Buelow, Head of news partnership, Central Europe), Максиміліан Штруллер (Maximilian Struller, Partner solutions manager), Сара Браун (Sarah Brown, та Ян Счєгєнни (Jan Sciegienny, Head of communications for CEE). Також Гвідо презентував можливості Instagram для журналістів та як підвищити його ефективність у залученні аудиторії. Максиміліан представив можливості відеоконтенту та методи залучення аудиторії. Сара Браун поділилася інформацією про створення Facebook -груп, що об’єднують спільноти та допомагають вирішувати реальні проблеми. Сара також розповіла про безпеку журналістів на Facebook, особливу увагу приділивши темі двофакторної аутентифікації; перевірці та контролю за налаштуваннями приватності та важливості повідомляти підтримку соціальної мережі про проблеми.
Ігор Розкладай, юрист Центру демократії та верховенства права відзначив важливість початку співпраці: “В умовах бурхливого розвитку онлайн-платформ та самої зміни способу і швидкості людської комунікації не існує готових рішень щодо реагування на новітні виклики й загрози. Кооперація між журналістами, медійними й правозахисними організаціями та технічними гігантами на кшталт Facebook є значно ефективнішим способом реагування на виклики та сприятиме пошуку механізмів реагування на них. Українські організації мають значний досвід, пов’язаний з дезінформацією, атаками та мовою ворожнечі. Обмін досвідом може допомагати Фейсбуку вчасно реагувати й адаптовувати власні політики і механізми відповідно до викликів, що постають перед платформою і перед її користувачами.”