Школи без нікотину та тютюну: юристи – дітям

November 20, 2024

До Дня відмови від куріння юрист ЦЕДЕМ Богдан Кашаник на запрошення київської Креативної міжнародної дитячої школи (Освіта для творців світу) провів для учнів 6–9 класів лекцію на тему “Школа без нікотину та тютюну”. У ній він розвінчав школярам міфи, які тютюнова індустрія цілеспрямовано поширює серед дітей через маркетингові та рекламні кампанії.

Юрист також наголосив: всі тютюнові і нікотинові вироби шкідливі для людини, незалежно від їх виду. Має бути інший пріоритет – здоровий спосіб життя.

В Україні завдяки посиленню антитютюнових заходів і набранню чинності всіх положень Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну” рівень споживання тютюнових та нікотинових виробів зменшується (2022 рік – 32 %, 2023 рік – 30 %, 2024 рік – 27 %).

Проте популярність тютюнових виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) та електронних сигарет серед молоді зростає дуже загрозливо. Серед респондентів віком 18-29 років 45% – вживають ТВЕН, 44% – курять електронні сигарети і 21% – кальяни.

Ба більше, молодь залишається основною цільовою аудиторією маркетингової стратегії тютюнової індустрії. За даними опитування, 62% молодих людей віком 18-39 років бачили рекламу тютюнових виробів за останній місяць. Найбільш поширеними каналами розміщення реклами залишаються місця торгівлі (32%) та інтернет (18%).

Медичні попередження на упаковках тютюнових виробів показали свою ефективність у мотивації до відмови від куріння. Близько 62% курців сигарет зазначили, що попередження змусили їх задуматися про припинення куріння, а 35% здійснили спробу припинити цю звичку. Однак попередження на упаковках електронних сигарет та ТВЕН менш помітні, що може зменшувати їхній вплив на споживачів.

Важливо, аби діти та молодь були захищені від спонуки вживати тютюнові та нікотинові вироби.