Аналітичний звіт підготовлений українською експертною командою Центру демократії та верховенства права. Мета цього документа – профільне інформування осіб, що ухвалюють рішення у сфері державної політики, впливають на ці рішення, а також зацікавлених сторін – громадського сектору, журналістів, поліцейських тощо. В Україні досі не було тематичних публікацій, присвячених порівняльному аналізу санкцій, тому автори заповнюють цю прогалину.
Команда ЦЕДЕМ сподівається, що ця публікація зможе підвищити рівень поінформованої дискусії про державну політику у сфері БДР і допоможе розробити, запровадити в законодавство та імплементувати на практиці найбільш ефективні рішення у сфері санкцій, які підтверджені успішним міжнародним досвідом та які гарантовано справляють позитивний вплив на безпеку руху та призводять до запобігання смертям.
Санкції не є панацеєю, а «закручування гайок» недостатньо для досягнення стійкого результату. Санкції повинні бути не драконівськими, а справедливими й збалансованими.Вони лише один елемент системи. Читачам слід мати на увазі, що інші сфери менеджменту безпеки руху не менш важливі за санкції, а саме: наявність центральної (провідної) агенції та якісних даних; безпечний дизайн доріг та засоби заспокоєння руху; освіта та просвітницькі кампанії; поліцейський контроль та поліцейські кампанії; надання невідкладної допомоги потерпілим у ДТП. Країни ЄС досягають найкращих результатів завдяки комплексним позитивним змінам в усіх цих сферах.
Звіт доступний за посиланням.
Віктор Загреба – транспортний аналітик, дослідник, здобув ступінь магістра державної політики в Університеті Мериленду (США) за Програмою ім. Фулбрайта. Засновник та голова ГО «Віжн Зеро», що просуває ідею нульової смертності на дорогах і вулицях України.
Максим Шульга – аналітик, координатор щорічного дослідження «Користування ременями безпеки в містах України», за освітою магістр Публічного Управління та Економіст. Має досвід участі в громадських організаціях та роботи на державній службі в центральних органах виконавчої влади, член ГО «Віжн Зеро».
Іван П’ятак – адвокат, юрист Центру демократії та верховенства права та Кампанії «За безпечні дороги», головною метою якої є зменшення смертності та травматизму на дорогах України через просування змін у державній політиці. Правничу освіту здобув у Національному університеті «Києво-Могилянська академія».