Чи можна поміж статей щодо останніх політичних змін в державі розмістити оголошення про знижки, відкриття нового супермаркету чи випуск нових парфумів? Відповідь на це питання: так, можна. Проте подібні публікації носять рекламний характер, тому слід обов’язково ідентифікувати їх як рекламу. Таким чином, інформаційні видання мають використовувати спеціальні позначки та текстові попередження. В іншому випадку, інформація може розцінюватися як прихована реклама, поширення якої є незаконним.
Зокрема, до таких позначок можуть належати спеціальні символи, розроблені виданням та заздалегідь скомуніковані читачам, текстові попередження “Реклама”, “Промоція” тощо, вміщення інформації до рубрики “Реклама”, “На правах реклами”. Або будь-яке інше повідомлення читача щодо характеру публікації та, в деяких випадках, замовника рекламних оголошень.
Тож які саме деталі слід брати до уваги, щоб випадково не порушити національне законодавство?
- Реклама завжди має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження (стаття 9 ЗУ “Про рекламу”). Сторонньому читачу має бути відразу зрозуміло, що така публікація має рекламний характер.
- Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, що привертає увагу до конкретних особи чи товару та формує інтерес читачів щодо предмету публікації, за своєю природою також є рекламою (стаття 9 ЗУ “Про рекламу”).
- Прихована реклама забороняється (стаття 9 ЗУ “Про рекламу”).
- Інформація, що належить до соціальної реклами, також має відповідну позначку. До такої реклами належить реклама національних фільмів (стаття 12 ЗУ “Про рекламу”).
Для певних товарів встановлено особливості щодо змісту реклами та її маркування.Зокрема, це поширюється на медичні та лікарські засоби, зброю., послуги з працевлаштування, залучення коштів населення, рекламу цінних паперів, об’єктів будівництва, будівель та приміщень, відповідно до Розділу ІІІ Закону “Про рекламу”.