Агресія Росії проти України поширилася за межі фізичного поля бою, охоплюючи інформаційну війну, зокрема в соціальних мережах. Цю війну міжнародні медіа називають “першою війною в TikTok”, адже це перша війна, де соціальні мережі присутні на такому великому рівні.
Соціальні мережі є критичним джерелом інформації для українців. Опитування ОПОРА у 2023 році показало, що 77,9% спираються на соціальні мережі для споживання новин. Зокрема, 71,3% отримують новини з Telegram, 66,2% – з YouTube, 55% – з Facebook і 29,5% – з Instagram. Однак доступ до новин, пов’язаних з повномасштабним вторгненням, був обмежений різними способами – включаючи розмиття чутливого контенту, обмеження охоплення акаунтів, які вважаються порушниками правил, та пряму цензуру. Це перешкоджало доступу українців до критичної інформації в умовах швидкозмінної безпекової ситуації. Враховуючи ці обставини, значення ефективної політики модерації контенту та співпраці з медіа неможливо переоцінити. Ефективна модерація контенту в соціальних мережах та співпраця з медіа є вирішальними. Цей звіт ретроспективно досліджує медійний ландшафт з початку повномасштабного вторгнення, метою якого є визначення успішних стратегій платформ і можливостей для поліпшення політик модерації контенту, щоб підвищити доступність інформації.
Завантажити дослідження ви можете за посиланням.
Це дослідження є оглядом різних кейс-стаді. Додаткові дослідження були б корисними за активної позиції компаній соціальних мереж – як у врахуванні процесу трансформації їхніх політик, так і у наданні доступу до даних про прийняті рішення.