Часто регіональні і національні редакції медіа зіштовхуються з блокуванням своїх постів у Facebook, Instagram та YouTube про перебіг російського вторгнення в Україну з 24 лютого 2022 року.
Небезпека полягає в тому, що блокування, яке накладає Facebook на новину про війну на офіційній сторінці медіа, становить охолоджуючий ефект свободі слова та загрозу для тих людей, які дивляться, читають чи слухають це медіа, оскільки можуть залишитися в критичні моменти без життєво важливої інформації. Йдеться про чверть українців, які користуючись соцмережами, отримують новини із Facebook та Instagram.
За понад 1 рік війни журналістам і редакціям стало зрозуміло, що блокування їх постів відбувається, зокрема, й через те, що в соціальних мережах діють правила модерації контенту, розроблені лише для мирного часу, в якому немає насильства, люті, вбивств і росіян. Проте реальність України інша. Тривалість війни диктує потребу виробити інші правила модерації контенту, які підходять для військового часу.
Розробити та представити корпорації Meta (платформи Facebook, Instagram, WhatsQApp) на розгляд рекомендації щодо зміни правил модерації постів в умовах війни взялася комада медіа-юристів Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ), який є довіреним партнером Meta.
“Звертаємось до всіх редакцій, які зіштовхнулися із накладення обмежень на свій контент у соцмережах, повідомляти про це в ЦЕДЕМ, – наголошує Ігор Розкладай, заступник директора ЦЕДЕМ. – Ми розпочали велику роботу зі збору і аналізу випадків блокування контенту журналістів, фото-репортерів та всіх представників медіа спільноти, які інформують українців про перебіг війни. Соціальні мережі мають правила модерації лише для мирного часу, а наша задача — розробити винятки для військового часу і представити їх Meta”.
Аналіз випадків, наданих представниками медіа, дозволить детально аналізувати як модерація контенту українських медіа в соцмережах впливає на сприйняття інформації кінцевими споживачами (глядачами, читачами, слухачами). Які негативні наслідки виникають для аудиторії, яка лишається життєво важливої інформації? Які проблеми виникають в медіа через, накладення обмежень Facebook та Instagram? Докладно про це ЦЕДЕМ буде інформувати на своєму сайті та офіційній Facebook-сторінці.
Просимо представників медіа надсилати в ЦЕДЕМ повідомлення про випадки блокування вашого новинного контенту в соцмережах на sn@cedem.org.ua.
У повідомленні слід вказати таку інформацію
- посилання на профіль, де сталося блокування;
скріншоти повідомлень від служби підтримки щодо проблемного контенту; - за можливості – повний текст посту/зображення.
Де подивитися повідомлення:
У Фейсбук:
Для профілю та сторінки (слід переключитися): https://www.facebook.com/support/?tab_type=APPEALS.
Або: Допомога та підтримка – Повідомлення від служби підтримки – Ваші сповіщення.
Для груп: https://www.facebook.com/groups/НАЗВА_ГРУПИ/group_quality.
Або: Інструменти адміністратора – Якість групи.
В Інстаграм:
В додатку: меню “𝄘” – Налаштування та конфіденційність – Допомога – Статус облікового запису.
В браузері: https://www.instagram.com/settings/help/,
меню “𝄘” – Налаштування – Довідка – Запити на підтримку – Порушення.