Сьогодні – граничний строк для оприлюднення інформації про утворені дільничні виборчі комісії (ДВК) та їх склад, до якого кандидати у Президенти України мали право подавати по одній кандидатурі в кожну комісію. Враховуючи рекордну кількість кандидатів, розмір однієї комісії може сягати 39 осіб, при встановленому мінімумі для роботи комісії у 9 осіб. Окрім того, що більше кандидатур подасть претендент на президентське крісло до ДВК, то більше шансів на отримання керівних посад у відповідних комісіях – посаду голови, заступника чи секретаря. Адже кожен кандидат має право на пропорційну частку кожної категорії керівних посад у ДВК. Та чи буде ефективною робота комісії з такою кількістю осіб, що “представляють” різних кандидатів?
Інший момент, чи справедливою є оплата членів дільничних виборчих комісій? Так, кожен член комісії може отримати близько 500 грн. за 2 дні роботи: в день голосування та день встановлення підсумків голосування. Але і тут є нюанс: оскільки оплата здійснюється за кожен день, то навіть якщо встановлення підсумків голосування фактично завершено в день голосування, є стимул для штучної затримки підписання протоколу аби членам комісії оплатили і за другий день роботи. Чи не доцільно встановити оплату праці членам комісії не прив’язуючись до кількості днів?
І хто все-таки має оплачувати роботу “представників” різних кандидатів: держава чи сам кандидат? Для прикладу, якщо кожен кандидат у Президенти України подає по одній кандидатурі у кожну ДВК на території України, то лише за два дні роботи ДВК (день голосування та підрахунку) з Державного бюджету України повинно бути сплачено понад 600 млн. грн., з яких більше 15 млн. грн. – для оплати роботи членів ДВК від одного кандидата.