Екстрені коридори в Україні: секунди, що рятують життя

December 20, 2022

У медицині існує поняття так званої “золотої години” після отримання травми або поранення. Надання кваліфікованої медичної допомоги постраждалим під час цієї години значно збільшує їх шанси на виживання.

Щоб медики, поліцейські та рятувальники мали змогу якнайшвидше дістатися до місця “прильоту”, аварії на дорозі або на будь-яке інше термінове службове завдання, експерти громадських організацій “Центр демократії та верховенства права”, “Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг” та “Vision Zero” пропонують запровадити правило формування екстреного коридору в Україні.

16 грудня 2022 року Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури спільно з ЦЕДЕМ, УААБАД та Vision Zero провели круглий стіл, під час якого представники Міністерства охорони здоров’я, Департаменту патрульної поліції, Державної служби України з надзвичайних ситуацій та громадськості обговорили пакет документів, необхідний для запровадження цього правила.

Іван П’ятак, юрист ЦЕДЕМ, пояснює, що таке екстрений коридор і як має звучати його визначення відповідно до кращих міжнародних практик: “Екстрений коридор – це тимчасова смуга шириною не менше 3 метрів, призначена для безперешкодного руху оперативних транспортних засобів із спеціальними сигналами, яку водії утворюють під час затору та у випадку повільного руху (із середньою швидкістю, що не перевищує 10 км/год). Тимчасова смуга утворюється незалежно від наявності оперативних транспортних засобів”.

Ознайомитись з відео поясненням про екстрені коридори можна  за посиланням нижче. 

 

Перший заступник голови Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький

висловився на підтримку пропонованих змін до правил дорожнього руху: “Патрульна поліція однозначно підтримує ініціативу щодо запровадження екстрених коридорів в Україні. Ми детально ознайомилися з документами і переконані, що такі нововведення допоможуть зробити наші дороги більш впорядкованими і врятувати не одне життя”.

Запровадження правила формування екстрених коридорів також підтримали Павло Хочай, державний експерт експертної групи з екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Директорату медичних послуг МОЗ, та Вадим Вакуленко, начальник служби безпеки дорожнього руху відділу автомобільного і пожежно-технічного забезпечення та безпеки дорожнього руху ДСНС.

Під час обговорення пакету документів вдалося досягнути консенсусу щодо низки дискусійних питань, а саме: щодо типу доріг, на яких має працювати правило екстреного коридору, переліку служб, які мають право ним користуватися, та запровадження відповідальності у разі недотримання правила. Так, у випадку запровадження правило застосовуватиметься до доріг державного значення з роздільною смугою, а користуватися ним зможуть усі служби з синіми або червоними проблисковими маячками та транспортні засоби, які вони супроводжують.

Щодо запровадження відповідальності за недотримання правила, експерти дійшли висновку, що зміни до Правил дорожнього руху потребуватимуть детального роз’яснення та просвітницької роботи, і вже після – запровадження адміністративної відповідальності за його недотримання.

Щиро сподіваємось на підтримку наших партнерів у процесі ухвалення рішення щодо запровадження екстрених коридорів в Україні, адже секунди можуть врятувати життя.