Експерти ЦЕДЕМ у рамках Кампанії «За безпечні дороги» взяли участь у експертній дискусії «Чого громадськість очікує від Нацполіції». Вони розповіли про першочергові кроки поліції для зниження рівня ДТП. Зокрема, це контроль за швидкістю, пасками безпеки та відволіканням водіїв на засоби зв’язку.
«Одна з ключових вимог – запуск контролю, системи автофіксації. Міжнародна практика показує, що лише запровадження такої системи зменшує кількість ДТП з травмованими на 17-20%, а всі ДТП – на 10%», – розповіла Олеся Холопік, старший менеджер проектів ЦЕДЕМ, координатор кампанії «За безпечні дороги».
Поки така реформа чекає на свою чергу, експерти закликають поліцію вимірювати швидкість «хоч чимось».
«Ми виступаємо за те, що патрульна поліція вимірювала швидкість будь-якими засобами: хоч ручними радарами, напівавтоматичними тощо. Сам факт, що водії будуть знати, що їх швидкість міряють, вже матиме стримуючи ефект», – вважає Віктор Загреба, менеджер з адвокації Кампанії “За безпечні дороги”.
Вони також зазначили, що за інформацією громадськості, цифри щодо кількості постраждалих у ДТП за минулий рік суттєво занижені.
«Нацполіція занижує цифри на 20-50%. Як це так, що вона не здатна порахувати кількість загиблих в ДТП. Очікування номер один – що голова Нацполіції розбереться та наведе лад між департаментами, які показують пальцями один на одного. Дайте нам якісні, надійні, відкриті дані про ДТП», – закликав Віктор Загреба
Ще однією темою для обговорення була співпраця МВС та громадськості.
«Насамперед необхідно підняти довіру до патрульних з боку водіїв. Вони некоректно ведуть себе з патрульними, а ті ведуться на провокації. Потрібен певний інститут, який би цим постійно займався, долучав суспільство до співпраці з патрульною поліцією, покращив комунікацію», – вважає Олексій Павловський, засновник і голова ГО «PITBULL KIEV».
На думку Владислава Власюка, співзасновника громадської організації «LEAD office», зосередитися варто на детальних питаннях, практичних проблемах, які потребують вирішення. Як приклад, він навів взаємодію патрульних та вже згаданої ГО «PITBULL KIEV», які спільно затримують п’яних водіїв на вулицях міста.
Також у ході дискусії обговорювали кадрові питання, реформу МВС та дотримання прав людини в Україні, зокрема і з боку правоохоронців.