Українські медіа часто порушують журналістські стандарти, пишучи на теми, присвячені палінню та тютюновій індустрії. Такими є результати дослідження законності співпраці українських медіа з тютюновою індустрією.
Протягом березня-травня 2021 року Центр демократії та верховенства права у співпраці з “Детектор медіа” провели моніторинг національних і регіональних медіа, зафіксувавши 103 матеріали про куріння та тютюнову індустрію. Більшість з них мають ознаки замовності та порушують законодавство.
Найчастіше медіа:
- зловживають повнотою та балансом думок, використовують односторонню подачу;
- порушують закон про рекламу, публікуючи матеріали без позначок «реклама», «спецпроєкт»;
- популяризують корпоративну відповідальність тютюнових брендів через статті про соціальні питання (гендерні теми, екологію, літніх людей) з порушенням закону, без позначок «реклама»;
- викривлюють факти і маніпулюють даними.
Зі 103 матеріалів 30 мають ознаки прихованої реклами і лише 8 прямо говорять про шкоду для здоров’я від електронних пристроїв для куріння.
Моніторинг триватиме далі влітку і восени 2021. А ви помічаєте матеріали з прихованою рекламою вейпінгу чи куріння?
Повний текст дослідження за посиланням: https://cutt.ly/omvQnNi.