Порушення стандартів і співпраця з індустрією: вийшов моніторинг тютюнової тематики в українських медіа

July 6, 2021

Українські медіа часто порушують журналістські стандарти, пишучи на теми, присвячені палінню та тютюновій індустрії. Такими є результати дослідження законності співпраці українських медіа з тютюновою індустрією.

Протягом березня-травня 2021 року Центр демократії та верховенства права у співпраці з “Детектор медіа” провели моніторинг національних і регіональних медіа, зафіксувавши 103 матеріали про куріння та тютюнову індустрію. Більшість з них мають ознаки замовності та порушують законодавство.

Найчастіше медіа:

  • зловживають повнотою та балансом думок, використовують односторонню подачу;
  • порушують закон про рекламу, публікуючи матеріали без позначок «реклама», «спецпроєкт»;
  • популяризують корпоративну відповідальність тютюнових брендів через статті про соціальні питання (гендерні теми, екологію, літніх людей) з порушенням закону, без позначок «реклама»;
  • викривлюють факти і маніпулюють даними.

Зі 103 матеріалів 30 мають ознаки прихованої реклами і лише 8 прямо говорять про шкоду для здоров’я від електронних пристроїв для куріння.

Моніторинг триватиме далі влітку і восени 2021. А ви помічаєте матеріали з прихованою рекламою вейпінгу чи куріння?

Повний текст дослідження за посиланням: https://cutt.ly/omvQnNi.