Краудфандинг, спонсори, меценати, благодійники, збір внесків, бюджетне фінансування, партнерування, мережування – як знайти і залучити ресурси для неурядових організацій, їхніх проєктів і заходів? Чому ці шляхи мають диверсифікувати гранти? І водночас, як підсилити грантові успіхи низових організацій? З цим 20 січня на тренінгу з логіки проєктних заявок розбиралися учасники й учасниці Платформи за правові реформи для ОГС, що складається з понад ста громадських і благодійних організацій, які прагнуть підсилювати громадянське суспільство та демократію на різних рівнях.
“Як людина, яка в нашій організації займається грантайтингом, я намагаюсь відвідувати усі доступні заходи з цієї тематики. Знаючи рівень організаторів, я передбачала що участь у вебінарі буде корисною, і я дізнаюсь щось нове, що зможу застосовувати у своїй роботі. Але тим що захід виявився настільки цікавим, динамічним та доброзичливим, я не очікувала, отримала дуже позитивні враження, тож з нетерпінням чекаю наступних зустрічей”, – каже Ганна Котенко, виконавча директорка БО “Мережа 100 відсотків життя Рівне”.
Навчання нагадало учасникам, що проєкт:
- є засобом/інструментом для здійснення зміни (змін);
- має чітко окреслений початок і кінець;
- має конкретну мету (цілі);
- призводить до отримання реальних і вимірюваних результатів;
- передбачає або вимагає затрат коштів, інших ресурсів (зокрема, знань і часу).
“Участь у семінарі дозволила мені поглибити знання з проектного та грантового менеджменту. Семінар містить як і базові речі, так і конкретні brainstorm-активності та вправи. А головне – я як зустрів своїх надійних партнерів, так і завів нові контакти. Зустріч була важлива для нетворкінгу моєї організації”, – зауважив Роман Неколяк, Центр Громадянських Свобод.
Ми порадили вивчати донорів поза їхніми оголошеннями, наприклад:
- дивитися практику, кого і як підтримували за минулі періоди (у звітах і архівах);
- шукати медійні активності грантерів минулих періодів, знайомитися з публічними звітами таких ГО/БО;
- вивчати галузі підтримки й обмеження;
- досліджувати формат подання заявок, структуру й особливості форми заявки;
- дізнаватися або уточнювати строки подання заявок і прийняття рішень;
- збирати й аналізувати “суб’єктивну інформацію” (досвід грантерів);
- ходити на ярмарки донорів, але не ставити їм питання “зараз я розкажу вам про свій проєкт, а ви скажете, як він вам”.
“Навчання з просунутого проєктного менеджменту та грантрайтингу – це дуже цінна ініціатива, оскільки саме завдяки таким активностям відчутна згуртованість та турбота Консорціуму для проєкту Ініціатива секторальної підтримки ГС про Платформу за правові реформи для ОГС. Попри стабільну актуальність теми фандрейзингу, гостра потреба працювати з цим виникає саме в часи пандемії, коли громадські організації перерозподіляють свої витрати та шукають нові джерела фінансування. Сподіваємося, що отримані знання допоможуть усім присутнім на вебінарі в імплементації активностей та ініціатив на виконання Карти правових реформ” – додала Альона Береза, Жіночий Антикорупційний Рух.
Для підсилення розкриття проблематики чи актуальності проєкту радимо використовувати джерела – це один зі способів підсилити заявку. Що може бути серед них?
- офіційні звіти аналітичних установ і органів публічної влади;
- статистична інформація;
- результати соціологічних досліджень;
- публікації в авторитетних ЗМІ;
- результати наукових досліджень;
- доповіді міжнародних організацій і НУО.
Використовуйте також прикладні методи роботи з проблемами:
- 5 Why;
- дерево проблем (дерево цілей);
- діаграма Ісікави;
- “Квітка лотоса” (64 ідеї для розв’язання проблеми);
- метод Кіплінга 5W1H;
- CATWOE.
Освітній захід відбувся в межах проєкту “Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України”, що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.