Сам факт російського походження платформи Telegram означає, що вона має потрапляти під презумцію загрози – таку позицію висловив Ігор Розкладай, експерт з медійного права та модерації контенту в соціальних мережах Центру демократії та верховенства права у коментарі для видання “Новинарня”. Медіа опитало експертів у спробі розібратися: “…чи дійсно Telegram такий страшний та небезпечний, як про нього часто говорять? Чи все ж розмови про ризики цього інструменту перебільшені і для пересічного користувача немає нічого страшного в існуванні на його гаджеті додатку Telegram та читанні новин на цій платформі?”.
За словами Ігоря Розкладая, регулювати Telegram як платформу Україна не може. “Єдине що можливо зараз — це регулювання тих каналів, які зареєструвалися за процедурою реєстрації онлайн-медіа. Тоді на них поширюється “Закон про медіа”. Загалом в Україні немає регулювання соцмереж як таких. Це може відбутися через імплементацію європейських DSA&DMA (Digital Service Act / Digital Marketing Act), а в ідеалі і входження в ЄС, щоб ми могли користуватися механізмами, передбаченими цими актами.
Втім, експерт вказує на два кроки, які можна зробити силами України і зараз. “По-перше, держава на рівні головних гравців — від президента до міністерств — мають перестати використовувати Telegram як канал комунікацій. Для цього не потрібен закон, а та міфічна “політична воля”. По-друге можливо варто задуматися над забороною використання Telegram для комунікації особливо в державному секторі та військовими. Для цього в принципі можна трохи поправити статті Кодексу України про адміністративні правопорушення”, – наголосив він.
Читайте матеріал “У пошуках компромісу між зручністю та ризиками. Що Україні робити з Telegram” за посиланням.