За останній час росія запустила цілу низку інформаційних кампаній у соціальних мережах, аби розсварити і деморалізувати українців. Тому треба бути пильними і не вестися на емоційні “вкиди”. Про це у ефірі Українського радіо розповів Ігор Розкладай, заступник директорки Центру демократії та верховенства права. Експерт проаналізував російську активність у соцмережах та розповів, як їй протидіяти.
Зокрема, Ігор Розкладай відзначив, що месенджер Telegram, імовірно, досі не вийшов з росії. Адже попри те, що компанія декларувала переїзд до Об’єднаних Арабських Еміратів, розслідувачі не знайшли цьому доказів.
У випадку Facebook слід звернути увагу на рекламу. Через неї росіяни “розганяють” дезінформацію або інформаційні кампанії з контентом на зразок розповідей про корупцію, аби просувати через нього власні меседжі. Діють також мережі ботів (схожа ситуація склалася у чатах Youtube). Користувачам експерт радить остерігатися фішингових атак від імені друзів на фейсбуку.
Ігор Розкладай пояснює, що росія постійно шукає теми, якими намагається розсварити та деморалізувати українців. Були спроби із кримською тематикою, українсько-польськими стосунками, протистоянням на Близькому Сході, військовою допомогою. Зараз активний наголос роблять на темах мобілізації та корупції. Експерт дав і кілька порад користувачам:
- Побачивши емоційний контент, порахувати до десяти. Далі спробувати зрозуміти, звідки контент і чи він є достовірним. Наприклад, Тарас Шевченко явно не міг писати про теперішні події.
- Бути спокійними і чекати, навіть якщо з’явилася “тригерна” інформація. Або далі з’являться додаткові пояснення, або ж її слід буде запам’ятати, аби надалі, під час майбутніх виборів, врахувати при визначенні своїх поглядів.