Суспільне мовлення відзначає п’ятиріччя!

January 19, 2022

Рівно п’ять років тому, 19 січня 2017 року, була зареєстрована ПАТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України” – Суспільне мовлення. Реєстрація ПАТ “НСТУ” завершила перший етап реформи суспільного мовлення – однієї з найдовших та найважливіших у сфері медіа.

З нагоди п’ятої річниці – 5 фактів про Суспільне мовлення:

1. Суспільне мовлення створене на базі 28 державних установ, приєднаних до Національної телекомпанії. Національна телекомпанія була в подальшому перетворена на НСТУ. 

Сьогодні Суспільний мовник – це:

  • 2 загальнонаціональні телеканали (UA:ПЕРШИЙ та UA:КУЛЬТУРА);
  • 3 загальнонаціональні радіоканали (Українське радіо, Радіо Промінь та Радіо Культура);
  • 23 регіональні філії в областях і «UA: Крим»;
  • понад 4 тис. працівників по всій Україні.

2. Цифрова трансформація Суспільного мовника. Запроваджується концепція “digital first”, яка передбачає запуск і розвиток сайту suspilne.media та численних сторінок на платформах Facebook, Instagram та Youtube. Завдяки цьому аудиторія Суспільного у Інтернеті становить понад 2,7 млн користувачів.

3. За п’ять років роботи Суспільне мовлення жодного разу не отримувало передбаченого Законом фінансування: 0,2% видатків загального фонду Державного бюджету України за попередній рік. Така сума дорівнювала б обсягу фінансування колишніх державних мовників, на базі яких з’явилася НСТУ. Утім, за підрахунками експертів ЦЕДЕМ, насправді Суспільне отримало лише 66.4% від гарантованих законом коштів.

4. Попри недофінансування, Суспільний мовник відкрив кросплатформовий мультимедійний ньюзрум – NewsHouse 2.0. Він передбачає провідні алгоритми роботи, які застосовують міжнародні мовники, та дозволить створювати новини з використанням усіх платформ: телебачення, радіо, сайт, соціальні медіа.

5. Аудиторія та довіра до Суспільного мовника зростають. Загальна аудиторія НСТУ становить 13 млн осіб, вона складається з 11,7 млн телеглядачів та 3,6 млн радіослухачів. Українці оцінюють Суспільний мовник як неолігархічний, надійний, об’єктивний, та вважають, що він краще за комерційних відтворює правдиву картину реальності й надає об’єктивнішу інформацію. Суспільний мовник – серед лідерів медіа за рівнем дотримання професійних стандартів.

ЦЕДЕМ вітає Суспільне мовлення з річницею та відзначає важливість його незалежності. Адже це – необхідна умова для демократичного суспільства та незалежного медійного простору в Україні.

Суспільне відбулося, але реформа ще триває!