ЦЕДЕМ ініціює реєстрацію законопроекту про підвищення штрафів за ігнорування ременів безпеки

Центр демократії та верховенства права вдруге ініціює реєстрацію законопроекту про підвищення штрафів за ігнорування ременів безпеки. Законопроект, розроблений експертами Центру в рамках кампанії “За безпечні дороги”, пропонує підвищити штраф удесятеро – до 510 гривень. На жаль, розроблений Центром законопроект №8492, спрямований на посилення покарання це порушення, не отримав достатньо голосів у другому читанні та був відхилений парламентом наприкінці 2018 року.

Наразі штраф за непристебнутий ремінь безпеки становить всього 51 гривню. Таке незначне покарання створює враження, що вимога пристібатися є лише формальністю, а тому спонукає водіїв та пасажирів порушувати правила дорожнього руху та нехтувати власною безпекою. Як наслідок, лише 23% українських водіїв користуються ременями безпеки.

Міжнародний досвід свідчить, що одним із найдієвіших способів переконати громадян пристібатися є посилення відповідальності за це порушення. Таким чином у Європі, де діють високі штрафи, рівень користування ременями безпеки в рази перевищує українські показники. Наприклад, у Франції штраф за ігнорування ременів становить 135 євро і там пристібаються 99% водіїв та пасажирів.

Центр демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги” вже 2 роки працює у напрямку зменшення смертності на дорогах, зокрема над підвищенням рівня користування ременями безпеки. У вересні 2018 року законопроект  №8492, який мав підвищити штрафи за ігнорування ременями безпеки до 850 гривень отримав підтримку депутатів у першому читанні, а також був рекомендований комітетом до ухвалення у другому. 18 грудня 2018 року депутати провалили голосування за цю ініціативу. У майже порожній сесійній залі законопроект набрав 185 голосів із 226 необхідних. Жоден народний депутат не проголосував проти.

“У передвиборчий рік депутати дуже обережно ставляться до підвищення штрафів, які прямо впливають на їхнього потенційного виборця. Але люди гинуть на дорогах щодня, незалежно від того, виборчий це рік, чи ні. Тому ми ініціюємо реєстрацію законопроекту знову. Розраховуємо, що збільшення штрафу у 10 разів буде дієвим механізмом у формуванні звички пристібатись та підвищить шанси на ухвалення законопроекту,” – відзначив ініціатор Кампанії “За безпечні дороги” Тарас Шевченко.

Автори законопроекту наголошують, що пристебнуті ремені безпеки можуть врятувати до 50% людей, що потрапляють у смертельні автокатастрофи. Щороку на дорогах України гине не менше 3,5 тисяч людей та травмується не менше 35 тисяч. Ремені безпеки могли б врятувати значну частину тих, хто знаходився в автомобілі під час ДТП.

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: